به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان افزود: تحولات اساسی با همکاری معین های اقتصادی در استان کرمان ایجاد شده است که نمونه آن احداث فرودگاه شهداد است و این تحولات با گستره وسیع تری ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: منابع اشتغال استان در کنار منابع موجود معین های اقتصادی می تواند چندین برابر شده و اشتغال های بزرگ تر و بیشتری را فراهم آورد.
وی عنوان کرد: بر اساس آمار موجود در استان کرمان، سر جمع اعتبارات برای ایجاد شغل در این استان یک هزار و 347 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته رشد بیش از 2 برابری داشته است.
وی تصریح کرد: بخشی از عدم ایجاد اشتغال های پیش بینی شده، مربوط به عدم تخصیص اعتبارات و بخشی نیز به دلیل نبود اطلاع رسانی صحیح در سطح استان کرمان بوده است.
رزم حسینی بر تحریک متقاضیان حوزه کار با اطلاع رسانی صحیح تاکید و خاطرنشان کرد: باید در سطح رسانه ها اطلاع رسانی دقیقی برای ایجاد شغل انجام شود و تردیدی نیست که اگر این میزان اعتبار پیش بینی شده جذب شود، می توان از سهم سایر استان ها نیز در این زمینه استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مردم، جوانان و فرمانداران در سراسر استان ها باید درباره روندهای ایجاد اشتغال توجیه شوند.
وی تاکید کرد: ائمه جمعه نیز باید به صورت مستمر در جریان اشتغال های ایجاد شده و زمینه های ایجاد اشتغال قرار گیرند تا مثلث توسعه اقتصادی به معنای صحیح محقق شود.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه ایجاد شغل توسط بخش دولتی باید منتفی شود، اظهار کرد: خانواده ها نباید منتظر باشند که دولت برای ایجاد شغل فراخوان و آزمون استخدامی برگزار کند .
وی بر موضوع آموزش نیز تاکید کرد و ادامه داد: یارانه های دولتی نیز باید به بنگاه هایی داده شود که کار آموزش را انجام می دهند تا در نهایت به ایجاد اشتغال پایدار منجر شود.
استاندار کرمان اظهار کرد: همواره از اتاق بازرگانی درباره کلاس های کارآفرینی درخواست داشته ایم و باید این کار با جدیت دنبال شود و اتاق بارگانی باید در این زمینه فعال تر شود.
وی خاطرنشان کرد: معین های اقتصاد مقاومتی در حقیقت اصل کار در ایجاد شغل هستند و باید از ظرفیت آنها به درستی استفاده شود زیرا معین های اقتصادی از حدود چهار سال قبل کار خود را در استان کرمان آغاز کرده اند.
وی یادآور شد: تحرک های جدیدی را در هفته های آینده با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان شاهد خواهیم بود.
رزم حسینی بر رفع مشکلات نرم افزاری سامانه های اشتغال تاکید و بیان کرد: برای رسیدن به توفیقات در هر زمینه باید پیگیری های استانی و ملی را جدیت انجام دهیم.
وی گفت: تمامی نمایندگان و مدیران در بخش های مختلف را درگیر کار کرده و نسخه های ایجاد کار و اشتغال استان را به آنها ارائه داده ایم.
وی ادامه داد: امروز هر فردی از هر جناحی برای اعتلای استان کرمان اقدام خواهد کرد و این راه نجات استان و کشور است.
وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی رمز موفقیت ما در ایجاد اشتغال است، گفت: فاصله ما تا ایجاد شغل و سطح رفاه زیاد است و باید کاری کنیم که این فاصله روز به روز کاهش یابد.
وی یادآور شد: رتبه ها در سطح کشور نباید ما را فریب دهد و باید با نگاه به اقدامات سایر استان ها، میدان مسابقه سالمی را در راستای توسعه اشتغال و رفاه مردم داشته باشیم.
بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد در سال جاری 14 هزار و 600 شغل پایدار در استان کرمان ایجاد شده است.
در سال جاری پنج هزار و 786 زن و مرد به کاریابی های استان کرمان مراجعه کرده اند که دو هزار و 878 نفر از این مسیر به کار گمارده شده اند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.