به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نهمین نشست شورای اداری کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای دانشجو، روز دانشجو را گرامی داشت و اظهار کرد: استان کرمان با مردمی نجیب و سختکوش توانسته در این سرزمین کویری با حفر قنوات 25 درصد باغات را به خود اختصاص دهد.
وی تصریح کرد: استان کرمان یکی از قطب های معدنی و گردشگری کشور است و سرمایه انسانی، اجتماعی، جوانان تحصیلکرده و مفاخری که در این استان پرورش پیدا کرده اند از ظرفیت های دیگر این استان است.
استاندار کرمان گفت: بیش از یک میلیون نفر از مردم استان کرمان در مناطق محروم زندگی می کنند و این امر بعد از گذر سالها از پیروزی انقلاب اسلامی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
رزم حسینی تصریح کرد: استان کرمان در سال 93 ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی را در فضای آرام سیاسی کلید زد.
وی تاکید کرد: مثلث توسعه اقتصادی به دلیل از هم پاشیدگی دستگاههای اجرایی پیشنهاد شد تا همه ارکان حکومت در توسعه و پیشرفت هماهنگ شوند.
استاندار کرمان گفت: مثلث توسعه اقتصادی کرمان برای اولین بار نقش ائمه جمعه را در توسعه و پیشرفت استان تبیین کرد.
وی افزود: آنچه در حوزه اقتصاد مقاومتی می تواند ما را موفق کند، وحدت سیاسی گروه های مختلف است.
رزم حسینی تصریح کرد: استان کرمان در چهار سال اخیر طلایی ترین دوره همگرایی سیاسی خود را با امضای منشور همدلی و با همراهی آیت الله سید یحیی جعفری سپری کرده است و تاکنون با هدایت امام جمعه کرمان این مهم تحقق یافته است.
وی گفت: همه فعالان سیاسی استان کرمان در چهار سال اخیر پذیرفتند بر اساس شعار ولایت و توسعه، فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی در راس توسعه است و همه پایبند به ولایت هستند و منشور همدلی را امضا کردند.
وی اظهار کرد: این شعار ولایت و توسعه شعاری در باور مردم استان کرمان است.
استاندار کرمان با بیان اینکه این استان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس همواره پیشگام بوده است تصریح کرد: سردار سلیمانی نیز دامنه امنیتی کشور را به کیلومترها به آنطرف مرزها کشاند.
وی تاکید کرد: ما نیز اکنون وظیفه داریم در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی خطا نکنیم و به سمت سبک جدیدی از مدیریت در منطقه حرکت کنیم.
رزم حسینی اظهار کرد: الگوی اقتصاد مقاومتی استان کرمان را رئیس جمهوری به سایر استانها ابلاغ و منشور همدلی و توسعه اقتصادی را ابلاغ کرد.
وی گفت: باید همانطور که در عرصه امنیت ملی و فرامرزی موفق شدیم در استان کرمان نیز الگویی بسازیم تا در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی موفق شویم.
وی افزود: استان کرمان با طی کردن راه مدیریت جهادی واقعی با هدایت آیت الله جعفری موفق شد این همدلی را نگه دارد.
وی تاکید کرد: اکنون نیز با حضور حجت الاسلام حسن علیمرادی در سمت نماینده ولی فقیه در استان اطمینان داریم این شرایط و وحدت و همدلی ادامه پیدا خواهد کرد و مشی پدرانه ای که وی دنبال خواهد کرد استان را برای موفقیت های بعدی آماده می کند.
نهمین شورای اداری استان کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری به مناسبت تقدیر از اقدامات نماینده ولی فقیه سابق در استان و امام جمعه کرمان و معرفی نماینده ولی فقیه جدید کرمان برگزار شد.
حجت الاسلام حسن علیمرادی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه جدید کرمان معرفی
و از خدمات آیت الله سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در این استان تقدیر شد.
آیت الله جعفری حدود چهار دهه در سمت نماینده ولی فقیه در استان کرمان انجام وظیفه کرده است.
همچنین حجت الاسلام علمرادی نیز حدود 16 سال امام جمعه کیش بوده است.
نشست هفته قبل شورای اداری استان کرمان به تجلیل از خدمات نماینده ولی فقیه در استان کرمان اختصاص داشت.
900 نماز جمعه در کشور برگزار می شود.
حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتصاب حجت الاسلام حسن علیدادی توسط آیت الله گلپایگانی قرائت شد.
خبرنگار: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.