به گزارش ایرنا شهباز حسن پور روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه ریاست آموزش و پرورش بردسیر افزود: یکی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش قطع سرانه مدارس است و بحث استخدام در کشور حداقل تا 10 سال آینده تعطیل خواهد بود لذا تلاشها باید به سمت کارآفرینی جهت گیرد.
وی ادامه داد: سالانه 800 دانش آموخته دانشگاهی و حدود پنج میلیون نفر بیکار در کشور داریم که اگر سالی یک و نیم میلیون شغل هم ایجاد کنیم باز هم برای رفع بیکاری کفایت نخواهد کرد.
حسن پور اظهار کرد: امروز وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای ست که همه ما باید در جهت کارآفرینی برای مردم فعالیت نماییم و بجای تکیه بر نفت باید به سمت کارآفرینی برویم.
وی ادامه داد: مردم از دعواهای سیاسی خسته شده اند و همه ما مسئولان باید در راستای حل مشکلات اقتصادی آنان اقدام کنیم.
وی در ادامه گفت: در برنامه های آینده کشور کمیته امداد توسعه نمی یابد و مبنا بر کارآفرین شدن مددجویان است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه توسعه باید درون زا باشد و در آموزش پرورش باید از مقطع پیش دبستانی آغاز شود، از نماینده مردم در مجلس خواست برای بهبود کیفیت آموزشی و به منظور ارج نهادن به فرهنگیان، دو مدرسه در مقطع ابتدایی بصورت پایلوت در نظر گرفته شود و برای تجهیز هر مدرسه 100 میلیون تومان از طریقی بجز منابع آموزش و پرورش در نظر گرفته شود تا بتوانند به این مدارس خدمات ویژه برسانند.
رضا طلابیگی از عطا احمدی به عنوان الگوی نمونه خیر در آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: نقش خیرین در حوزه های مختلف آموزش و مشاوره والدین، پیش دبستانی، ادبیات کودک و غیره در موسسه معراج اندیشه سیرجان بی نظیر است لذا لازم است برای انجام اقدامات مشابه در بردسیر هم بودجه ای اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه سیرجان 65 هزار و بردسیر حدود 12 هزار دانش آموز دارد، از حسن پور خواست سهمیه 20 درصدی (به نسبت جمعیت دانش آموزی بردسیر) از طریق معین اقتصادی منطقه و مجموعه گل گهر جذب و صرف فعالیتهای فرهنگی حوزه آموزش و پرورش این شهر بشود.
حسن پور نیز قول مساعد داد برای تجهیز و ایجاد 2 مدرسه دخترانه و پسرانه فرهنگیان (مقطع ابتدایی) در بردسیر مبلغ 200 میلیون تومان از طریق معین اقتصادی منطقه (گل گهر) و مساعدت آموزش و پرورش جذب کنند.
فرماندار بردسیر نیز گفت: برای تکمیل استخر شنای آموزش و پرورش مبلغ 600 میلیون تومان از سوی اداره کل نوسازی تامین شده که به زودی در اختیار آموزش و پرورش بردسیر قرار خواهد گرفت.
مجید نجف پور افزود: تا پایان سال جاری این استخر به عنوان دومین استخر شهرستان تکمیل و به بهره داری خواهد رسید.
وی اظهار کرد: نخستین استخر شنای بردسیر پس از 18 سال معطلی آماده افتتاح و بهره برداری است.
آیین تکریم و معارفه ریاست آموزش و پرورش روز شنبه در سالن پیامبر اعظم این اداره با حضور جمعی از مردم، مسئولان و فرهنگیان بردسیر برگزار شد.
سیرجان و بردسیر با فاصله 120 کیلومتری در یک حوزه انتخابیه قرار دارند.
بردسیر در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7421/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.