معاون تربیت ‌بدنی و سلامت اداره ‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت : طرح غربالگری و آموزش پیشگیری از شپش در مدارس استان در حال اجراست.
محمود معزی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سهمیه تعیین شده غربالگری و آموزش دانش آموزان برای پیشگیری از ابتلا به شپش سر برای خوزستان 65 درصد جمعیت دانش آموزی مشخص شده، اما اداره کل آموزش و پرورش استان تمامی جمعیت دانش آموزی را زیر پوشش این طرح قرار می دهد.
وی افزود: به طور کلی شیوع شپش در مدارس دخترانه بیشتر است وآموزش هایی که مراقبان سلامت در مدارس ارایه می دهند شامل غربالگری ومعاینات دانش آموزان وثبت موارد ابتلا در دفتر گزارش کار مراقب سلامت وارسال فرم مربوط به شپش (پدیکلوزیس )به استان است.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: همچنین برگزاری کلاس های آموزشی وکارگاه های آموزشی ویژه دانش آموزان ووالدین در سراسر مدارس در حال انجام است و توزیع پوستر و جزوه وتراکت های آموزشی برای آشنایی دانش آموزان با شیوه های پیشگیری از ابتلا به شپش با همکاری مراکز بهداشتی نیز در سطح مدارس در حال انجام است.
وی عنوان کرد: برای درمان فرد آلوده به شپش توصیه می‌شود که از شامپوی 'پرمترین' یک درصد و لوسیون 'دایمتیکون' چهار درصد استفاده کند که این شامپوها با معرفی مدرسه به صورت رایگان توسط مراکز بهداشتی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
معزی بیان کرد: بهداشت فردی دانش آموزان باید توسط اولیا به صورت منظم کنترل شود، از همکاری اولیا ونظارت آن ها بر بهداشت فرزندان خود برای پیشگیری از ابتلا به شپش دانش آموزان استفاده می کنیم.
وی گفت: در مواقعی که دانش آموز به شپش مبتلا شده نیز رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه های مربیان بهداشت توسط والدین در درمان دانش آموز کمک بزرگی می کند.
وی با اشاره به اینکه امکان اعلام آمار افراد مبتلا به شپش در مدارس استان وجود ندارد گفت: در بسیاری از موارد کنترل نکردن نکات بهداشتی از سوی والدین باعث می شود تا پیشگیری و درمان دانش آموزان به خوبی انجام نشود.
یک میلیون دانش آموزان در بیش از هشت هزار مدرسه در استان مشغول به تحصیل هستند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.