به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، محمد محسن بیگی در گردهمایی کارشناسان انجمن اولیا و مربیان شهرستان ها و مناطق استان کرمان افزود: 110 کتابخانه در راستای تقویت انجمن اولیا و مربیان در سال تحصیلی گذشته در مدارس این استان به کتاب های آموزش خانواده تجهیز شده اند.
وی از توزیع بیش از 55 هزار مجله رشد و پیوند اولیا و مربیان در مدارس استان کرمان در سال تحصیل جاری خبر داد.
محسن بیگی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمان رتبه اول کشوری آموزش غیرحضوری اولیا را نیز به خود اختصاص داده است خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 40 هزار جلسه انجمن اولیا و مربیان در مدارس سراسر استان کرمان برگزار شده است.
وی عنوان کرد: آموزش و پرورش به تنهای متولی تعلیم و تربیت نیست و ارتقا جایگاه واقعی انجمن اولیا مربیان دغدغه اصلی ما در آموزش و پرورش استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: والدین در شرایط کنونی کمتر دغدغه های تربیتی را به مدارس انتقال می دهند و و عمدتا دنبال موفقیت فرزندان خود در حوزه مسائل آموزشی هستند.
محسن بیگی به فاصله ایجاد شده بین اولیا، مربیان و دانش آموزان اشاره و بر توانمندسازی اولیا و مربیان در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان تاکید کرد.
وی با تاکید بر اینکه هدف از جذب مشارکت اولیا فقط مشارکت مادی و مالی نباشد اظهار کرد: والدین می توانند در نیاز سنجی آموزشی و تربیتی دانش آموزان همکاری موثری با مدارس داشته باشند.
محسن بیگی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان حلقه وصل خانواده و مدرسه هستند خاطر نشان کرد: اگر اولیا و معلمان در حوزه تربیتی و آموزشی دانش آموزان اشتراک نظر داشته باشند فرایند یاددهی - یادگیری تسهیل می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: باید در انجمن اولیا و مربیان کاری کنیم که دیوار بین مدرسه و خانواده حذف شود و اولیا، مدرسه را خانواده دوم فرزندان خود بدانند تا انجمن اولیا و مربیان تقویت شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.