به گزارش ایرنا، رضا فلاح روز یکشنبه در حاشیه بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مناطق زلزله زده هجدک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 190 تخته چادر در بین زلزله زدگان شهرستان راور توزیع شده و در این رابطه 990 نفر اسکان یافته اند.
وی به توزیع اقلام زیستی و گرمایشی اشاره و خاطر نشان کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر اقلامی از جمله چادر، پتو، مواد غذایی و وسایل گرمایشی را بین زلزله زدگان هجدک توزیع کردند.
وی به اجرای طرح ملی خادم نیز اشاره و تصریح کرد: 20 نفر در قالب 10 تیم 2 نفره در کرمان، راور، زرند و کوهبنان آموزش خانه به خانه در مورد حوادث را در راستای این طرح آغاز کرده و در دست انجام دارند.
وی عنوان کرد: آموزشهای تیمهای خادم بر اساس نوع حوادث انجام می شود و با ارائه آموزشهای لازم از بروز حوادث بیشتر و جدی تر جلوگیری خواهد شد.
فرماندار راور نیز گفت: 70 روستا قابل سکونت در این شهرستان وجود دارد که 10 روستا در وضعیت بحرانی قرار دارد.
سید حسن میرصادقی افزود: 200 واحد دامی نیز در زلزله اخیر هجدک تخریب شده و باید این موضوع مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان و شهرستان راور روی خط زلزله قرار دارد اظهار کرد: این استان و شهرستان نیازمند اعتبارات ویژه به منظور انجام طرح های مقاوم سازی و کسب آمادگی بیشتر حوادث است.
فرماندار راور از دستگاه های امدادرسان تقدیر کرد.
صبح امروز رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده راور و در روستای گورک هجدک به عنوانه کانون اصلی زلزله حضور یافته و روند امدادرسانی و میزان خسارت های وارده را مورد ارزیابی قرار دادند.
صبح جمعه گذشته زمین لرزه 6 و یک دهم ریشتری در منطقه هجدک شهرستان راور در 140 کیلومتری موجب تخریب برخی منازل قدیمی و زیرساختهای کشاورزی در این منطقه شد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار : نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.