به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید متانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش ها و تاکیدهای ویژه و حساسیت هایی که در بحث کمک به زلزله زدگان بود تمام وسایل گرمایشی نظیر پتو، البسه و... که به مناطق ارسال شدند همگی نو و قابل استفاده برای آسیب دیدگان بود و به هیچ عنوان اقلام امدادی دست دوم به مناطق ارسال نشد.
وی ادامه داد: علاوه بر اقلام امدادی و گرمایشی، با توجه به شرایط منطقه باید مواد غذایی در کوتاه ترین زمان میان زلزله زدگان توزیع می شد و به همین منظور اقلام را در ستادهای فرعی برای بسته بندی سریع تر، بارگیری شدند.
متانی با بیان اینکه اقلام تهیه شده برای ارسال به مناطق زلزله زده بسیار زیاد بود، گفت: برای هماهنگی از تمام استان های معین ناوگان لجستیکی را فراخوان کردیم و در ستاد اصلی جهت ارائه خدمات مستقر شدند.
معاونت لجستیک و آمادگی امدادی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: ستاد و انبار اصلی اقلام تهیه شده برای زلزله زدگان در شهر بیستون است و تمام اقلام در حال جابجایی از آنجا مجوز عبور و ارسال را دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه همچنان توزیع اقلام در مناطق زلزله ادامه دارد، افزود: اکنون تعداد 30 دستگاه ایسوزو و همچنین 25 دستگاه تریلر و کامیون را برای ارسال اقلام در اختیار داریم.
متانی یادآور شد: حدود 104 هزار تخته چادر را از سازمان و شهرهای دیگر به کرمانشاه منتقل کردیم و برای همین انتقال بالغ بر 300 دستگاه کامیون و تریلر را به کارگیری کردیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.