به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی سلیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار توزیع بخاری برقی در مناطق زلزله زده همچنان طی روزهای آتی و در سایر نقاطی که متاثر از حادثه زلزله بوده اند، ادامه پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین تا صبح امروز 51 هزار و 560 بسته موادغذایی یک ماهه با درج در دفترچه های امدادی در قالب تعداد نفرات 2 و 3 نفره میان خانوارهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توزیع شده است.
سلیمی یادآوری کرد: همراه با بسته های یک ماهه غذایی، ست بهداشتی، گالن پلاستیکی و زیرانداز نیز میان زلزله زدگان توزیع می شود.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: تاکنون در سرپل ذهاب 16 هزار و 500 بسته، در گیلانغرب 2 هزار بسته، در اسلام آبادغرب یک هزار و 490 بسته، در ازگله یک هزار و 870 بسته، در ثلاث باباجانی 11هزار و 50 بسته و در دالاهو و ریجاب چهار هزار بسته غذایی توزیع شده است.
وی یادآوری کرد: همچنین در مناطق زلزله زده ای مانند سرقلعه جیگران 700 بسته، پشت تنگ یک هزار و 800 بسته، پاطاق 2 هزار و 700 بسته، بزمیرآباد 2 هزار و 900 بسته و دشت ذهاب 2 هزار و 150 بسته غذایی یک ماهه توزیع شده است.
سلیمی ادامه داد: 22 هزار و 103ست بهداشتی در قالب پوشک بچه، نوار بهداشتی، شیرخشک، صابون، پودر لباسشویی دستی، شامپو، حوله، مسواک، خمیردندان، برس موی سر، دستمال کاغذی جیبی و ناخن گیر میان زلزله زدگان توزیع شده است.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر علاوه بر ست بهداشتی و بسته های مواد غذایی در جهت رفع دیگر نیازهای زلزله زدگان، اقداماتی همچون تهیه هفت هزار گالن پلاستیکی و 17 هزار و 100 عدد زیرانداز ضد آب، میان زلزله زدگان انجام داده است.
وی عنوان کرد: با توجه به بارندگی اخیر در کرمانشاه و احتمال ورود باران به داخل چادرها، نایلون نیز به اندازه کافی برای پیشگیری میان زلزله زدگان توزیع شده است.
سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: با درج دفترچه های امدادی توزیع اقلام بصورت عادلانه میان زلزله زدگان انجام می شود و کار توزیع نیز متناسب با نیاز افراد صورت می گیرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.