به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نشست صمیمی مجمع نمایندگان استان با استاندار کرمان افزود: تسهیلات اشتغال استان کرمان در سال جاری نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه اگر هدف را توسعه قرار دهیم، بسیاری از مشکلات بر طرف خواهد شد اظهار کرد: سمینار 2 روزه فرمانداران و بخشداران استان کرمان با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جذب یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات اشتغال روستایی و سایر برنامه‌ها بزودی برگزار می شود.
رزم حسینی به تفویض اختیار به استانداران اشاره کرد و گفت: اختیارات لازم به ما واگذار نشده و فقط 15 تا 20 درصد اختیارات را بر اساس میل خودشان به ما داده اند، لذا باید با بروکراسی اداری دست و پنجه نرم کنیم.
وی تاکید کرد: تجربه چهار سال گذشته نشان داده تنها راه نجات ما اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان است تا سرمایه‌ گذاران، نمایندگان دولت و نمایندگان مجلس به عنوان اضلاع این مثلث باشند و ائمه جمعه نیز بر این مهم نظارت کنند.
استاندار کرمان گفت: حدود یک ماه قبل در نشست با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در تهران مقرر شد پروژه های اولویت دار در راستای توسعه استان مشخص و لیست این پروژه ها به نمایندگان اعلام شود.
وی با بیان اینکه دفتر مثلث توسعه اقتصادی در تهران تاسیس شده است افزود: این اقدام به منظور پیگیری اقدامات و ایجاد همگرایی لازم بین امامان جمعه، نمایندگان مجلس و سرمایه گذاران انجام شده است.
استاندار کرمان تصریح کرد: کرمان اقدام به تهیه لیست پروژه های اولویت دار کرده است که این لیست را در اختیار نمایندگان استان قرار خواهد داد و تنها نمایندگان استان کرمان هستند که چنین لیستی را در اختیار دارند.
وی افزود: باید فهرستی از پروژه‌ های مشکل دار استان کرمان به تفکیک سا‌لهای گذشته تهیه شود تا جلساتی برای رفع موانع این طرحها را در تهران برگزار کنیم.
** جذب سرمایه گذاری، تولید و اشتغال به صورت جدی در استان دنبال می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان نیز گفت: جذب سرمایه‌ گذاری، تولید و خدمات و اشتغال را به صورت جدی در استان کرمان دنبال می ‌کنیم.
محمدجواد فدایی بیان کرد: 17 تا 20 مجوز برای هر سرمایه‌ گذاری نیاز است و بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار بود پنجره واحد برای صدور مجوزهای پروژه‌ های سرمایه ‌گذاری شکل گیرد، اما پنجره واحد به شکلی که در برنامه پنجم بود، تشکیل نشده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان از برگزاری نشست با معاون اقتصادی وزارت دارایی خبر داد و یادآوری کرد: وزارت دارایی سامانه پایش فضای کسب و کار را راه‌ اندازی کرده تا روند صدور مجوزها آسان‌ تر شود.
فدایی به موانع تولید اشاره و اظهار کرد: در بخش تولید و خدمات نیز کارگروه رفع موانع تولید راه‌ اندازی شده در حالی که کارگروه رفع موانع تولید هیچ کارآیی ندارد و در حقیقت عاملی برای طولانی شدن کارها است.
وی با اشاره به اینکه طی سال جاری 34 هزار و 200 شغل باید در استان کرمان توسط دستگاههای اجرایی ایجاد شود از تحقق 12 هزار شغل خبر داد و گفت: سامانه اشتغال همواره خراب است و ما اعلام کردیم از خیر سامانه گذشتیم و فرمهای اشتغال به صورت کاغذی توسط متقاضیان تکمیل شود.
** بهره گیری از زنان و جوانان مهمترین رویکرد ایجاد فرصت های شغلی روستایی
مدیرکل امور روستایی استانداری کرمان نیز گفت: بهره گیری از جوانان، زنان و دانش آموختگان مهمترین رویکردها در ایجاد فرصت های شغلی روستایی است.
هادی شهسوارپور با بیان اینکه پروژه ها در بخش غیردولتی به بخش های ایجادی، تکمیلی و توسعه ای تقسیم شده است عنوان کرد: سهم استان کرمان در تسهیلات اشتغال روستایی4.68 درصد است چیزی حدود 500 میلیارد تومان که 50 درصد آن ملی است.
مدیرکل امور روستایی استانداری کرمان با بیان اینکه توسط چهار بانک تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت می شود مطرح کرد: به این بانک ها اعلام شده که پس از دریافت طرح باید ظرف یک ماه طرح را تعیین تکلیف کنند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.