به گزارش خبرنگار ایرنا؛ عبدالرضا مصری روز چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکلات از جمله مشکلات مربوط به قوانین کشور تاکید کرد و افزود: مجلس به راحتی می تواند قوانین مزاحم را لغو کند.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 300 قانون برای لغو کردن در چند سال اخیر به مجلس آمده است، گفت: نمایندگان تشخیص دادند که 700 قانون مزاحم را لغو کنند و این جزو وظایف مجلس و نمایندگان است.
او با بیان اینکه ساختارهای کشور طوری طراحی شده که برخی از قوانین در جهت مخالف هم عمل می کنند یادآور شد که قوانینی که کارآیی ندارند و به نوعی مزاحم هستند را باید با هدف رونق فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذاری حذف کرد و زمینه را برای کار و فعالیت فراهم نمود.
وی به دیدار برخی از نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند که برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی نیازی به قوانین جدید نیست و با همین قوانین فعلی این برنامه را عملیاتی کنید که این بیانات ایشان سرلوحه کار مجلس قرار گرفته است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که اصولگراترین نماینده مجلس امروز به دنبال روزنه ای در راستای کمک به دولت می گردد و همه ما در تلاش هستیم مشکلات مردم برطرف شود.
مصری با بیان اینکه آقای روحانی در بدترین و سخت ترین شرایط، مسئولیت اجرایی کشور را تحویل گرفت، افزود: همه ما باید به دولت در راستای رفع مشکلات کشور و مردم کمک کنیم.
وی یادآور شد که مجلس امروز به دنبال کمک به دولت از طریق باز گذاشتن دست مسئولان در قالب اختصاص اعتبارات مورد نیاز است و همه می خواهیم کشور به سمت توسعه پیش برود.
در این جلسه مسئولان ادارات و سازمان های دولتی نیز گزارشی در مورد اقدام های خود در راستای تسهیل و تسریع فرآیند صدور مجوزها ارائه کردند که در نهایت مصوب شد که زمان پاسخ به استعلام ها از 29 روز به 2 روز کاهش یابد، از روند فعالیت دستگاه ها در زمینه صدور مجوزها و پاسخ به استعلام ها راستی آزمایی شود و سامانه ای طراحی شود که اگر مجوزها سر وقت صادر نشود متقاضیان از دستگاه اجرایی شکایت کند.
به پیشنهاد استاندار کرمانشاه قرار است هر 2 هفته یکبار جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در استانداری تشکیل شود.
براساس آمارهای رسمی نرخ بیکاری استان 2 میلیون نفری کرمانشاه، 22 درصد است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.