به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز سه شنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات برتر دستگاه قضایی استان کرمان افزود: تجربه نشان داده بسیاری از تحولات اجتماعی و فرهنگی که به تحولات بنیادین انجامیده، ناشی از قدرت و ظرفیت رسانه ها بوده است.
وی با تاکید بر اینکه رسانه در تمام شئونات زندگی انسان تاثیرات عمیقی داشته و دارد ادامه داد: تردیدی وجود ندارد که رسانه ها عاملی کارآمد و سرنوشت ساز در انتخاب های افراد به شمار می روند.
وی اظهار کرد: یکی از شاخص های قدرت و منابع ارزشمندی که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و جامعه دینی ما در اختیار دارد، ظرفیت عظیم رسانه ای است و نباید از این ظرفیت غافل شد زیرا غلفت از آن هزینه زیادی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: باید تمام توان را به کار گرفت تا این ظرفیت رسانه ای را حفظ کرد و ارتقاء بخشید و در این مسیر قدردان فرهیختگان، اندیشه ورزان و اهالی قلم باشیم.
موحد افزود: باور بر این است که توانمندی و ظرفیت رسانه های کشور در حدی است که می تواند در عرصه قضا و عدالت گامهای بسیار بزرگی را بردارد و بسیاری از چالش هایی که امروز دستگاه قضایی کشور با آنها مواجه است را حل و فصل کند.
وی گفت: امروز اگر دغدغه پایداری امنیت کشور، دغدغه نظم عمومی را داریم و به دنبال اعاده نظم هستیم و اگر دغدغه نرخ بالای جرائم و دعاوی را داریم و می خواهیم در زمینه پیشگیری موفق بوده و با کاهش دعاوی روبرو شویم و اگر می خواهیم با آسیب های اجتماعی مقابله کنیم و آنها را کاهش دهیم باید بهره گیری از توانمندی و ظرفیت عظیم رسانه ها را در دستور کار خود قرار دهیم و در راستای یک تعامل هدفمند این موارد را دنبال کنیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: برقراری ارتباط سازنده و تعامل 2 جانبه بین دستگاه قضایی باید دارای ویژگی هایی از جمله استمرار، برنامه ریزی ریزی، هوشمند و هدفمند باشد.
وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه استان کرمان از درک و بصیرت بالایی برخوردار هستند ادامه داد: اصحاب رسانه در زمانهای حساس از جمله در زمان انتخابات با فهم و درایت بالای خود کمک کرده، حرمت قلم را نگه داشتند، جایگاه رسانه ارتقاء یافت و آرامش و وحدت جامعه نیز حفظ شد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: اصحاب رسانه کرمان حقیقتا افرادی نجیب، پرتلاش و سخت کوش هستند که در این عرصه با مجاهدت و تلاش به پیش می روند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: رسانه ها و مطبوعات استان کرمان همکاری و تعامل بسیار خوبی با دستگاه قضایی استان کرمان داشته اند.
محمدرضا علیزاده افزود: برگزاری این جشنواره به عنوان اولین جشنواره مطبوعات با موضوع قضایی حاکی از نگاه دو سویه و دو طرفه بین شورای قضایی استان با رسانه ها است.
وی با تاکید بر اینکه تعامل دستگاه قضایی استان کرمان با رسانه همواره به شکلی مناسب، مثبت و سازنده است تصریح کرد: برگزاری این جشنواره گواه بر تعامل موجود بین دستگاه قضایی و رسانه ها از یک سو و نگاه مثبت دستگاه قضایی استان به جایگاه رسانه ها از سوی دیگر است.
وی اظهار کرد: بخش عمده آرامش موجود در استان کرمان نتیجه رفتار حرفه ای اصحاب رسانه و اهالی قلم است.
علیزاده یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 340 نشریه و پایگاه اطلاع رسانی در استان کرمان فعالیت دارند.
در مجموع 57 رسانه از رسانه های این استان یکهزار و 930 اثر خود را به جشنواره قلم و عدالت ارسال کرده اند.
آئین اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات برتر دستگاه قضایی استان کرمان هم اکنون در تالار اداره برق استان کرمان با حضور معاون فرهنگی قوه قضاییه، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی در حال برگزاری است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.