به گزارش ایرنا حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بردسیر افزود: آیا برای عربستان فجایع سوریه و عراق و جنایات داعش که بر جامعه انسانی و مسلمانان مظلوم منطقه رفته، کافی نبود که جنایات یمن نیز بدست آل سعود در حال انجام است و ادامه دارد؟
وی با محکوم کردن حوادث یمن و نقش عربستان در این اتفاقات اظهار کرد: بزرگترین فاجعه انسانی و کودک کشی دنیا در یمن در حال رخ دادن است و مردم مظلوم هیچ ندارند و هر روز مورد ظلم، تجاوز، کشتار و غارت قرار می گیرند تا حدی که سکوت مرگبار سازمان ملل را نیز شکسته است ولی عربستان همچنان با وقاحت به کارش ادامه می دهد.
وی گفت: از جهان اسلام و سازمان کنفرانس اسلامی و هر مجمعی که عنوان اسلامی دارد، انتظار می رود سکوت را بشکنند و حرکتی موثر انجام بدهد و در مقابل ظلم و ستم آل سعود بایستد.
وی همچنین ضمن ابراز همدردی با مردم مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: زلزله؛ دلاور مردان و شیرزنان کرمانشاه را دچار رنج و محنت کرده و با وجود اقدامات موثر و حضور سران ارتش در منطقه که قابل تقدیر است بخاطر گستردگی ویرانی ها به کمکهای مردمی نیاز است.
وی تصریح کرد: در کشوری که بر روی گسلهای متعدد قرار گرفته و دائما در معرض زلزله است همگی باید با تعهد و وجدان و انصاف کار کنند بخصوص افراد ناظر در امر ساخت و ساز مساله نظارتها را سرسری نگیرند و شرافتمندانه به تعهد انسانی و وظیفه دینیشان عمل کنند تا ساخت و سازها بر مبنای اصولی صورت بگیرد و در چنین مواردی آسیبها به حداقل برسد.
وی ادامه داد: این امر مهم میسر نمی شود مگر اینکه تک تک افراد و هرکسی به وظیفه خودش درست عمل کند و خیانت نکند.
خطیب جمعه بردسیر ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و با بیان اینکه عفو یکی از اصول زندگی پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است گفت: در مسائل خانوادگی و روابط دوستانه گذشت داشته باشید و اشتباه طرف مقابل را ببخشید همانگونه که پیامبر اسلام هرگز برای امور فردی خودش بر کسی خشم نمی گرفت و دنبال انتقام جویی نبود.
وی با اشاره به شیوه زندگی پیامبر اسلام (ص) گفت: اگر می خواهیم به سیره رسول اکرم عمل کنیم باید کار درست و انسانی را انجام بدهیم.
وی تاکید کرد: امروز چشم و هم چشمی ها، نگاه به بالادست و ترس از سرزنش دیگران همه ما را در مسابقه ای قرار داده که داریم بخاطرش ارزشهای اسلامی و انسانی را نادیده می گیریم.
حجت الاسلام نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس نیز در آیین نماز جمعه امروز بردسیر حضور داشت.
بردسیر در 60 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7421/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.