به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز یکشنبه در نشست مشترک اعضای هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی ستاد انتخابات شهرستان فیروزکوه افزود: مقام معظم رهبری نیز برهمین اساس حضور آن آقا را در انتخابات منع کردند چون نمی خواست انتخابات دو قطبی شود.
وی اظهار کرد: ظهور و بروز اندیشه نو در چارچوب جمهوری اسلامی منجر به انتخاب درست و اصلح از سوی مردم می شود.
معاون استاندار تهران گفت: مطلب مهمی که با آن مواجه هستیم انتخابات سرنوشت سازی است که بی اغراق دنیا به ایران چشم دوخته است. در دنیا کمتر کشوری مثل ایران را سراغ داریم که حتی در کشورهای عقب افتاده نام آن مطرح باشد.
وی افزود : دشمنان نادان ما اتهام سنگینی به ما زدند و یک موجی از ایران هراسی را در دنیا گستردند به این بهانه که جمهوری اسلامی در صدد دستیابی به سلاح اتمی است.
چاوشی گفت: ما بر اساس آموزه های دینی مجاز نیستیم سلاح کشتار جمعی تولید و نگهداری کنیم نه فقط سلاح اتمی، کلا سلاح های کشتار جمعی ، که تولید و انباشت آنها بر اساس آموزه های دینی ما ممنوع است. حال آن که ایران دنبال سلاح اتمی نیست هرچند پیرامون ما پر از سلاح های اتمی است نمونه اش اسرائیل و هندوستان و پاکستان است.
وی اظهارکرد: جمهوری اسلامی از ابتدا دنبال دستیابی به فناوری هسته ای بود چرا که کاربرد مفصلی در پزشکی، کشاورزی، تکنولوژی و مخصوصا انرژی دارد.
چاوشی ادامه داد: ایران در عرصه فعالیت های هسته ای به نقطه ای رسیده که غربی ها می گفتند ایران دارد غنی سازی می کند. غنی سازی الزاما به معنی سلاح اتمی نبود ولی بالقوه کشوری که از نظر تکنولوژی این فرصت و انتخاب را دارد می تواند سلاح هسته ای داشته باشد به هر حال بزرگان ما از ابتدا نگاهشان این نبود که سلاح اتمی داشته باشیم ولی دنیای غرب به خصوص آمریکایی ها با اروپایی ها هماهنگ شدند تا تحریم ظالمانه را بر کشور تحمیل کردند و بیش از 2سال کشور در شرایط بدی قرار گرفت به طوریکه رکود و مشکلات و نگرانی ها که امروز داریم بسیاری از آن زاییده آن دوره تحریم است و رفع و رجوع اینها زمانبر است. بخش قابل توجهی از آنها مرتفع شده و مابقی در حال پیگیری است.
چاوشی گفت: ما مجاز نبودیم بیش از یک میلیون بشکه نفت تولید کنیم آن هم بانک ها پولش را به ما نمی دادند در چنین فضایی با هدایت های مقام معظم رهبری دولت تدبیر باب یک مذاکره نفسگیر را در بحث دیپلماسی هسته ای گشود. بعد از مذاکره طولانی به این نتیجه رسیدند که ایران خطری برای آنها از نظر تولید سلاح هسته ای ایجاد نخواهد کرد. یک توهمی در ذهن غربی ها علیه جمهوری اسلامی و هویت و موجودیت ما شکل گرفته بود که آن توهم به فضل خدا شکسته شد.
وی تصریح کرد: کاری نداریم که در داخل برخی حق عدالت را به جا نیاوردند بالاخره کسی مدعی نیست که با برجام قرار است شق القمر شود با برجام مهمترین اتفاقی که افتاد این بود که ما از یک میلیون بشکه به دو میلیون و800 هزار بشکه در روز رسیدیم. ظرفیت هایی که در مخازن مشترک گاز و نفت با کشورهای همجوار داشتیم استفاده کافی را بردیم. بسیاری از امکانات فنی ما که در شرایط تحریم توقیف بود آزاد شدند و ما به بخشی از نگرانی های موجود خاتمه دادیم.
چاوشی گفت: حال که کاندیداهای محترم و معززی که الان در عرصه رقابت قرار گرفته اند همه به نوعی پذیرفتند که برجام یک تعهد بین المللی برای ماست و ایران هراسی را بنا نیست که ما توسعه بدهیم.
وی ادامه داد: شما شرایط کشورهای اطراف را می بینید که یک موج اسلام هراسی راه انداختند. در افغانستان و پاکستان و یمن و سوریه کمتر روزی بوده است که انسان های بی گناهی کشته نشوند. ناامنی منطقه ما را تهدید می کند و لذا ایران در این شرایط بحرانی منطقه با تکیه بر استدلال، یک نمایشی از قدرت ملی را با اتکا به اسلام به نمایش گذاشته است. تروریسم زاییده آمریکاست و قدرتهای سلطه گر امروز به اسم اسلام جنایت می کنند.
معاون استاندار تهران: داعش ربطی به اسلام ندارد و پرچم لا اله الا الله بلند کرده و به اسم اسلام جنایت می کند. در برابر این حجم سنگین، جمهوری اسلامی امروز توانسته فرصتی را ایجاد کند و به دنیا نشان دهد که اسلام همه اش تفکر انحرافی نیست.
وی افزود: اسلامی که ایران مطرح می کند اسلام مدنیت است ، اسلام آزادی بیان و اسلام بشر دوستی است ، اسلامی که اقلیت ها در ضمه حکومتش حق بیان و مشارکت را دارند ، حق آزادی بیان و انتخاب شدن دارند که اینها خیلی نکات مهمی است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: امروز هم در آستانه انتخابات جدید قرار گرفته ایم و یک عزم ملی در این زمینه بوجود آمده که همه پایبند باشیم به اینکه کشور را بی جهت در معرض تاخت و تاز و حملات تحریم ها قرار ندهیم و واقعا اگر درایت و هدایت جدی رهبری نبود و تلاش های شبانه روز این دولت و حمایت و پشتیبانی مردم نبود این شرایط را نمی توانستیم بدست آوریم .
چاوشی تصریح کرد: این 6 کاندیدا که برای کاندیدای سیاسی و مذهبی، شورای نگهبان از میان 1600 نفر این افراد را واجدالشرایط دانسته اند. ضمن اینکه همه کاندیداهایی که با نام رجل سیاسی و مذهبی شناخته شده اند با همه اختلاف سلیقه ای که داشته باشیم آنها را تکریم کنیم . این وظیفه قانونی و شرعی ماست کسانی را که پا به عرصه رقابت گذاشته اند، اینها این حق را ایجاد کردند که مردم در دنیا نمایش قدرت سیاسی خود را ارائه کنند .
وی افزود: اگر رقیب نبود امروز نمایش قدرت دموکراسی معنی پیدا نمی کرد پس رقبا همه قابل احترام هستند چه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری که در کشور ما یک نمایش قدرت سیاسی بسیار بزرگی است و چه درعرصه رقابت های شوراهای اسلامی شهر و روستا، ما باید تلاش کنیم به افکار عمومی احترام بگذاریم و اجازه دهیم مردم حق انتخاب داشته باشند.
چاوشی ادامه داد: خدمت توام با زحمت است. کاندیدایی که خود را در معرض انتخابات قرار می دهد باید ریز و درشت مسائل آن را مردم ببینند و متوجه شوند و قضاوت کنند. این هنر مردم است که افراد را بشناسند و قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: همه ما دوست داریم افراد سالم و صالح روی کار بیایند. اصل مهم این است که نظام حفظ شود.
معاون استاندار تهران افزود: از رای مردم صیانت کنیم. قانون اساسی ما این را به رسمیت شناخته خارج از قانون و سلیقه های قانون عمل نکنیم و اجازه بدهیم مردم انتخاب کنند .
وی در جمع اعضا هیات های اجرایی نظارت و بازرسی گفت: امیدوارم با دیانتی که از همه شما سراغ دارم دقت های لازم را بکار ببرید و مردم را به مشارکت تشویق کنید و فضای مشارکت گستره مردم را فراهم کنید و سهولت دسترسی آنها به شعب اخذ رای باید جدی گرفته شود.
در بحث شمارش نیز تمام دقت به کار رود تا آرا با دقت در اختیار مردم قرار گیرد.
چاوشی گفت: 29 اردیبهشت شکوه همبستگی ما چنان باشد که دنیا را تکان بدهد که جمهوری اسلامی ایران کشور اهل بیت عصمت و طهارت است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/1109//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.