محمدرضا علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۲۰ باشگاه کتابخوانی در شهرستان کرمان، ۱۳ باشگاه در رفسنجان و ۱۱ باشگاه در بم و مابقی در نقاط دیگر استان کرمان فعالیت دارند و کرمان در این بخش جزء استان های پیشگام است.
وی ادامه داد: این باشگاهها از مربیان مهدهای کودک، کتابداران و افرادی که علاقمند به حوزه کتاب و کتابخوانی هستند، شکل گرفته که بسیار کار خوبی برای فرهنگ سازی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: جشنواره جام باشگاه های کتابخوانی ۳۰ آبان در کرمان و ۲۴ آبان در رفسنجان و بم برگزار می شود.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ سازی از دوران کودکی آغاز شود تاکید کرد: اگر می خواهیم نسل با فرهنگی داشته باشیم باید فرهنگ سازی را از دوران کودکی آغاز کنیم و کودکان در مهدکودک ها با مقوله کتاب و کتابخوانی همراه شوند.
وی تصریح کرد: هدف از تاسیس این باشگاهها حمایت از کتابخانه‌ های کوچک در محل مسجد، مهد کودک و کلاسهای درس است.
وی افزود: مبادله کتاب، ترغیب کودکان و نوجوانان به کتابخوانی، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت و استفاده از منابع کتابخانه ها و کتابفروشی ها از دیگر اهداف راه اندازی باشگاه های کتابخوانی هستند.
علیزاده با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی گفت: دوشنبه های کتابخوانی در مهدهای کودک اجرا می شود و این آغاز یک کار فرهنگی است که باید تسری داده تا در آینده از معضلات اجتماعی کاسته شود.
20 تا 26 آبان هفته کتاب نام گذاری شده است.
خبرنگار:داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.