*مدیر ساخت و توسعه راههای، اداره کل راه و شهر سازی جنوب استان کرمان گفت: برای تکمیل باند دوم محور بزرگراه جیرفت - سه راهی بم 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .
عباس ثمره روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آسفالت ادامه باند دوم محور جیرفت - سه راهی بم از شهریور ماه آغاز شده و تاکنون پنج کیلومتراز این محور آسفالت شده است.
وی بیان کرد: امید است با تخصیص اعتبار و دریافت قیر تا پایان سال جاری 12کیلومتر از مسیر در دو لایه آسفالت و به بهره برداری برسد.
ثمره خاطرنشان کرد: 47 کیلومتر از باند دوم محور جیرفت – سه راهی بم در حوزه کاری اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان قرار دارد که تاکنون 25 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی 21 کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.
وی اظهار کرد: یک کیلومتر دیگر نیز در محدوده تونل اسفند در حال مطالعه جهت برگزاری مناقصه می باشد.
ثمره ادامه داد: اعتبار هزینه شده در این محور تاکنون 350 میلیارد ریال می باشد که برای تکمیل آن نیز به 700 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
خبرنگار : هادی شفیعی مجاز / 7450**
***
*صعود به قله پر شاهین در منطقه تزرج هرمزگان توسط کوهنوردان آرارات
گروه کوهنوردی آرارات سیرجان موفق به صعود قله شاهین به ارتفاع 3200 متر شد.
هم نوردان این صعود به سرپرستی آقای جلال یوسفی آقایان سینا وفایی ، بهزاد زیدآبادی ، مهدی عزیزی ، عظیم صالحی ، امین مرادی ، ماهان کریم قاسمی ، حامد قاسمی ، مهدی باسفهرجانی ، محمد مهدی نژاد و خانم ها صدیقه بازمانده و زهرا محمود آبادی هستند که توانستند پس از صعود 3200 متر این قله را فتح کنند.
خبرنگار :محمد ایران نژاد 7435
*****
*رفع تصرف از 12 هزار متر مربع اراضی کشاورزی در سیرجان
رئیس اداره جهاد کشاورزی سیرجان گفت : با دستور دادستان و حوزه قضایی شهرستان سیرجان امروز( یکشنبه ) 12 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی که دربخش زید آباد این شهرستان تغییر کاربری بدون مجوز داشت ،تخریب و رفع تصرف شد.
اکبر محمود آبادی افزود : سودجویان متعرض به اراضی کشاورزی این اراضی را به خانه و باغ های ویلایی تغییر کاربری داده بودند تا بتوانند در مواقع مناسب به فروش برسانند .
وی گفت : هرگونه تصرف غیر قانونی در اراضی کشاورزی غیر از تشکیل پرونده قضایی برای متصرفان و خسارت مالی برای آنان چیز دیگری عایدشان نمی شود وتیم بازرسی این اداره هرگونه تصرف را با هماهنگی حوزه قضایی شهرستان تخریب و باز پس گیری وبه کاربری کشاورزی بر می گرداند.
خبرنگار : محمد ایران نژاد 7435
*******
*انعقاد قرارداد چهار مجتمع صنعتی در ناحیه صنعتی ریگان
مدیرعامل صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی استان کرمان گفت :چهارمجتمع صنعتی در ناحیه صنعتی شهرستان ریگان انعقاد قرار داد شده است .
مجید غفاری یکشنبه در سفر به شهرستان ریگان و در دیدار با فرماندار ریگان بیان کرد: اشتغال هایی که در این نواحی انجام می شوند اشتغال هایی پایدار هستند.
وی تصریح کرد :ناحیه صنعتی شهرستان ریگان با توجه به فراهم بودن زیر ساختها اماده واگذاری به صنعتگران در این شهرستان است .
فرماندار ریگان در این دیدار گفت: تمامی زیرساختها در ناحیه صنعتی این شهرستان فراهم شده است وناحیه صنعتی ریگان اماده واگذاری به افراد می باشد .
باقری با اشاره به اینکه افرادی که قصد سرمایه گذاری در شهرستان ریگان را داشته باشند از معافیت 13ساله برخوردار خواهند شد ، عنوان کرد :در شهرستان ریگان ظرفیتهای مختلفی در زمینه صنعت وجود دارد که افراد می توانند با مراجعه به ناحیه صنعتی شهرستان اقدام به سرمایه گذاری نمایند .
باقری تصریح کرد: با توجه به وجود 38محدوده معدنی در ریگان در اینده ریگان قطب صنعتی و معدنی در شرق استان خواهد شد .
ریگان تا مرکز استان 285کیلومتر فاصله دارد.
خبرنگار : موسی ملائیان 7442
****
انسداد 56حلقه چاه غیر مجاز در ریگان
رئیس اداره منابع آب ریگان گفت : از ابتدای امسال تاکنون 56حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان پر و مسدود شده است .
بهنام باشتمن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: با پلمب این تعداد حلقه چاه غیر مجاز بیش از 2میلیون و177هزار و280متر مکعب اب در دشت بم وریگان وبم رحمت اباد صرفه جویی شد .
وی افزود: اگر مدیریت مصرف ، بازیابی و تقویت سفره های زیر زمینی و مهار و ساماندهی روان آب ها صورت نگیرد می تواند به بحرانی جدی تبدیل شود.
وی تاکید کرد: پر و مسدود کردن چاه های غیر مجاز آب در مناطق مختلف شهرستان ادامه دارد و این موضوع اکنون به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و این اداره در همه مناطق و دشت های شهرستان بر ممانعت از حفاری چاه غیر مجاز اشراف و نظارت کامل دارد
از بین رفتن پوشش گیاهی در ریگان این شهرستان را به کانون بحرانی ریزگردها وفرسایش بادی تبدیل کرده است.
ریگان تا مرکز استان 285کیلومتر فاصله تا دارد و دومین نقطه کشور در زمینه ریزگردها می باشد.
خبرنگار : موسی ملائیان * 7442
*******
*حضور پررنگ مجتمع فرهنگی دیجیتال آرمین در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از حضور پررنگ مجتمع فرهنگی دیجیتال آرمین جنوب کرمان در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در تهران خبر داد.
حسین اسحاقی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال در ساعت ١٠ صبح روز گذشته(شنبه) ٢٠ آبان، با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر ارتباطات و دکتر موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.
وی افزود: برای اولین بار مجتمع فرهنگی دیجیتال استانی آرمین جنوب با مدیریت علیرضا فرخی به نمایندگی از مراکز دیجیتال جنوب در این نمایشگاه جهت نمایش و معرفی توانمندی های جنوب کرمان در عرصه دیجیتال حضور دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان تصریح کرد: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ ٢٠ الی ٢٦ آبان در مصلی امام خمینی (ره) تهران دایر است.
وی گفت: غرفه مجتمع فرهنگی دیجیتال آرمین جنوب کرمان در بخش شبکه ملی فرهنگ روبروی درب ٦٦ پذیرای بازدید کنندگان می باشد.
اسحاقی خاطرنشان کرد: ٧ مرکز دیجیتال از جمله سفیران جنوب جیرفت، سفیران هدایت عنبراباد،اندیشه سبز رودبار، مصباح علی آباد ،ثارالله کهنوج و سپهر منوجان زیر مجموعه مجتمع فرهنگی دیجیتال آرمین در حال فعالیت هستند.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** 7450
*******
*عملیات برق رسانی به 40 روستای جیرفت در حال انجام است
مدیرامور برق شهرستان جیرفت گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون عملیات برق رسانی به 40 روستای این شهرستان در حال انجام می باشد که در سال جاری به بهره برداری می رسند.
غلامعباس انجم شعاع روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار مجموع برق رسانی به این روستاها 57 میلیارد ریال می باشد.
وی ادامه داد: از این تعداد پنج روستا برق رسانی کامل شده اند و مابقی در سال جاری بهره برداری می شوند.
وی تصریح کرد: حشمت آباد، تل سیاه، گنج آباد، سراب دولت آباد و گیچوییه روستاهای برق رسانی شده از ابتدای سال جاری تا کنون می باشند.
مدیرامور برق جیرفت افزود: این روستاها در بخش مرکزی، اسماعیلی و ساردوئیه جیرفت می باشند که با برق رسانی به این روستاها 33 خانوار از نعمت برق برخوردار شدند.
وی ادامه داد: اعتبار تامین برق این 5 روستا 2 میلیارد رالد می باشد و 2 روستای بخش ساردوئیه با توجه به صعب العبور بودن مسیر این روستاها از طریق استفاده از انرژی خورشیدی برق رسانی شدند.
انجم شعاع به عملیات برق رسانی روستای گرزمان بخش جبالبارز با حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رییس راهداری و رییس اداره راه شهرستان جیرفت اشاره کرد و گفت: در این طرح احداث 10کیلومتر خط فشار متوسط، 2هزارو 600 متر خط فشار ضعیف و نصب 6 دستگاه پست هوایی انجام شد.
وی افزود: اعتبار این طرح بیش از 7میلیارد ریال می باشد و با افتتاح این طرح 55 خانوار از نعمت برق برخوردار شدند.
وی گفت: با برق دار شدن روستاها زمینه مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می شود و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در شهرستان جیرفت از نعمت برق برخوردار هستند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفییعی مجاز ** انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7450 / 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.