به گزارش ایرنا، ایمان قاسم زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره بر روند شیوع بیماریهای غیرواگیر در جوامع امروزی افزود: طی 6 ماه نخست سال جاری شناسایی و مراقبت 789 بیمار جدید دیابتی در جنوب کرمان انجام شد.
وی با بیان اینکه سن شیوع دیابت در ایران و جهان کاهش یافته و دلیل آن تغییر شیوه زندگی، تغذیه نامناسب، کاهش فعالیت بدنی و استرس‌ های مداوم است افزود: در این میان ضرورت فرهنگ‌ سازی در برخی عرصه ها به روشنی احساس می‌ شود از سوی دیگر، اعتقاد به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، کفایت نمی ‌کند زیرا ما زمانی می توانیم بگوییم در راه پیشگیری گام برداشته‌ ایم که شیوع دیابت را کاهش داده باشیم.
قاسم زاده تصریح کرد: دیابت نشانه های زمینه ‌ای و عوامل خطری دارد که یکی از آنها بالا بودن چربی خون است، افرادی که سابقه فشار خون یا چربی خون بالا یا اضافه وزن، سابقه ابتلا به دیابت در بستگان درجه یک دارند یا خودشان به دیابت بارداری مبتلا بوده ‌اند، احتمال اینکه در طول عمرشان به دیابت مبتلا شوند، بیشتر است و توصیه می شود، در سنین پایین‌ تر تست غربالگری دیابت انجام دهند.
وی گفت: یکی از نشانه ‌های بیماری دیابت پرخوری و پرنوشی است، افراد مبتلا به پرنوشی، پرادراری و پرخوری که وزن کم می‌ کنند، باید آزمایش قندخون انجام دهند.
قاسم زاده افزود: یکی از اجزای اصلی کنترل قند خون داشتن برنامه ورزشی منظم است لذا افراد پیش از شروع برنامه ورزشی منظم با پزشک خود برای انجام معاینه ‌های پزشکی مشورت کنند.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.