به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، حمید ذکاء اسدی در نخستین نشست کارگروه اجتماعی - فرهنگی برنامه ششم توسعه استان کرمان افزود: فاصله زیادی تا رسیدن به هدف نهایی داریم و برای رسیدن به آن هدف باید برنامه هایی را اجرا کنیم که در حال حاضر برنامه پنجم به پایان رسیده و برنامه ششم توسعه آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه کشور برای اولین بار، نظر خواهی از پائین به بالا مد نظر قرار گرفته است که این مهم باید از سال های قبل نیز مورد توجه قرار می گرفت.
معاون استاندار کرمان ادامه داد: تمام دست اندرکاران و مجریان امور در ستاد مرکزی و صف که در ارتباط مستقیم با مردم هستند درگیر مسائل برنامه ریزی برنامه ششم توسعه کشور شده اند.
وی یادآور شد: در گذشته همیشه گلایه داشته ایم که در مرکز تصمیماتی برای استانها گرفته می شود که با شرایط آنها تناسب لازم را ندارد اما در حال حاضر برنامه ریزی با حضور افرادی در استانها انجام می شود که از نزدیک با حوزه های مختلف در ارتباط هستند.
رئیس کارگروه اجتماعی - فرهنگی برنامه ششم توسعه استان کرمان افزود: اگر در هر بخش برنامه ریزی برنامه ششم توسعه کشور به طور جدی وارد نشویم یا اگر تصمیم اشتباهی گرفته شود همه در این رابطه از نظر قانونی و شرعی مسئول خواهیم بود.
معاون استاندار کرمان به تشکیل کارگروه اجتماعی و فرهنگی برنامه ششم توسعه استان کرمان اشاره و بیان کرد: کمیته های آموزش عالی، سلامت و ارتقای کیفیت زندگی، علم و فن آوری، آموزش عمومی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر، بانوان و خانواده و رفاه و تامین اجتماعی در ذیل این کارگروه تعیین و تشکیل شده است.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در هشت فصل و 80 بند توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شده است.
شهناز جهانگیری افزود: برنامه ششم توسعه برنامه ای کامل و جامع است که ویژگی های خاصی نیز در آن مورد توجه قرار گرفته است.
دبیر کارگروه اجتماعی - فرهنگی برنامه ششم توسعه استان کرمان بیان کرد: محیط زیست، آب، کسب و کار، توانمندسازی و غیره از جمله مواردی است که در برنامه ششم توسعه به آنها توجه شده و اگر به آنها توجه لازم را نداشته باشیم در آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم بود.
جهانگیری تصریح کرد: مواردی نیز در این برنامه مورد توجه قرار گرفته که اگر برنامه ریزی لازم درباره آنها انجام شود، موجب توسعه بیشتر کشور می شود که گردشگری، میراث فرهنگی، توسعه صنعتی، توسعه معدنی و غیره از این جمله است.
وی گفت: در برنامه ششم توسعه کشور رشد اقتصادی هشت درصد سالانه پیش بینی شده که یک سوم آن باید از محل بهره وری باشد.
وی تورم تک رقمی را از دیگر اهداف برنامه ششم توسعه کشور دانست و ادامه داد: اسناد بالا دستی توسعه استان و اسناد بالادستی ملی نیز باید در این برنامه مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه کشور دراستان کرمان پیش بینی رشد اقتصادی سالانه 8.5 درصدی شده که در این زمینه باید 122 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی جلب شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست گفت: اولین تجربه ملی است که در استان کرمان قرار است از پائین به بالا برای توسعه استان برنامه ریزی شود.
محمود وفایی افزود: برای تحول بهره وری، از گذشته موضوع بودجه ریزی عملیاتی مطرح شده که این موضوع باید عملیاتی شود.
وی عنوان کرد: نگاه صرف فرهنگی به حوزه میراث فرهنگی جایگاه آن را تقلیل می دهد زیرا این حوزه در راستای توسعه اشتغال و اقتصاد نقش ویژه ای دارد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.