به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان افزود: معاونت عمرانی استانداری کرمان نیز با همکاری شهرداری های جنوب ظرف سه ماه آینده باید وضعیت کشتارگاه های جنوب استان را بهبود بخشد.
وی با اشاره به اینکه ظرف سه ماه آینده بازدیدی از روند اجرای برنامه های سلامت وامنیت غذایی در جنوب استان خواهیم داشت، تاکید کرد: سماجتی که در شمال استان کرمان برای بهبود فعالیت کشتارگاه ها داشته ایم، در جنوب این استان نیز باید داشته باشیم و این کار تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: کشتارگاه بم که سال ها تعطیل بوده با همکاری شورای وقت آن فعال شده و به شکل خوبی در حال ارائه خدمت است.
وی تصریح کرد: شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در زمینه مسائل بهداشتی کشتارگاه ها همت بیشتری داشته باشند و پولی که از سوی دولت داده می شود باید در جای درست هزینه شود.
استاندار کرمان تاکید کرد: بهبود وضعیت کشتارگاه های کهنوج و جیرفت باید در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در نگهداری محصولات کشاورزی به ویژه در جنوب استان، تاکید کرد: همانگونه که افزایش تولید محصولات کشاورزی مشکل ساز می شود، کاهش آن نیز جامعه را با مشکل مواجه می کند.
رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان یادآور شد: مدیرکل غله باید در جنوب استان وقت ویژه ای گذاشته و پیگیری های لازم را داشته باشد و همچنین در این منطقه میزان تولید محصولات کشاورزی باید متناسب با میزان مصرف باشد.
رزم حسینی بیان کرد: در حوزه کشاورزی، نهاد اقتصادی پایدار می تواند سیاست های درستی را تدوین کند تا از تولید محصولات مازاد بر نیاز با وجود مشکلات منابع آبی، جلوگیری شد.
وی اظهار کرد: در حوزه سند سلامت در دولت یازدهم کارهای خوبی انجام شده است و هر جا که پیگیری خوبی انجام شده آثار خوبی را شاهد بوده ایم.
وی به موضوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز اشاره و بیان کرد: معاونت عمرانی استانداری کرمان باید جلسات ویژه ای را برای کنترل و پیشگیری از این بیماری برگزار کند تا مانند سال گذشته مشکلی در این زمینه در استان ایجاد نشود.
وی یادآور شد: در سال گذشته با پیگیری و کنترل انجام شده، در زمینه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشکلی را در استان نداشته ایم .
استاندار گفت: اگر با مردم روراست باشیم و صداقت داشته باشیم و مردم بدانند حتما رعایت خواهند کرد .
وی بر فعال شدن کمیته منع تبلیغات کالاهای آسیب رسان سلامت تاکید و بیان کرد: ظرف 45 روز آینده باید لیست کالاهای غیرمجاز در استان تدوین و به رسانه ها برای ممنوعیت تبلیغ درباره آنها اعلام شود.
وی یادآور شد: سند کاربردی خوبی در حوزه امنیت غذایی استان کرمان تدوین شده و بخش هایی نیز به خوبی اجرا شده و بخش هایی نیز نیاز به بازنگری یا تکمیل دارد که باید انجام شود.
وی تصریح کرد: بخشی از مسائل ما در جنوب استان به دلیل افزایش تولید گندم است و ظرفیت سیلوها کفاف این نگهداری را نداشته وامیدواریم جهاد کشاورزی شمال و جنوب به این موضوع توجه کنند زیرا اگر براساس آب مجازی هم حساب کنیم برخی از کالاها را نباید تولید کنیم و باید آب موجود را برای شرب و تولید محصولات کشاورزی مقرون به صرفه هزینه کنیم.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.