سید یعقوب موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت کلزا در جنوب کرمان از نیمه دوم مهرماه آغاز شده و طبق نتایج پروژه های تحقیقاتی و پیش بینی های هواشناسی، مناسب ترین تاریخ کاشت این محصول 20 مهر تا 20 آبان توصیه می شود.
وی اظهار کرد: در زمینه سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خوداتکایی محصولات استراتژیک برای تحقق عملیات اجرایی طرح ملی افزایش تولید کلزا در سال زراعی 97 - 96 با تاکید بر افزایش سطح و تولید، توسعه آبیاری تحت فشار نوار تیپ، رعایت تناوب زراعی با محصول گندم، بهینه کردن سطح کاشت محصولات آسیب پذیر در سطح سه هزار هکتار برنامه ریزی شد.
وی ادامه داد: در زمینه افزایش ضریب مکانیزاسیون محصول کلزا علاوه بر 11 دستگاه سال زراعی قبل، تعداد 32 دستگاه ریز دانه کار تخصصی با 50 میلیون رالت یارانه خرید به ازای هر دستگاه برای کشاورزان متقاضی خریداری و در شهرستان های جنوب کرمان توزیع شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: برای تامین سموم علفکش مورد نیاز نیز برنامه ریزی انجام شده و جای نگرانی برای کشاورزان نیست.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج، مقایسه ارقام محصول کلزا در سال های گذشته بذر مورد نیاز یارانه ای از ارقام پر بازده و هیبرید خارجی به ویژه ارقام هایولا50، اگامکس و تراپر تامین شده است.
موسوی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال افزود: با کاشت این گیاه، نیاز کشور به واردات دانه های روغنی برطرف می شود.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبارجنوب را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفییعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.