به گزارش ایرنا سرهنگ ماشاالله ملایی شامگاه سه شنبه در نشست باخبرنگاران افزود: بیشترین پرونده‌های وارده به پلیس فتا در این شهرستان در زمینه برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی بوده است که شامل 60 درصد و 20 درصد در زمینه هتک حیثیت و نشر اکاذیب می باشد.
وی با بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پلیس فتای جیرفت 70 جلسه آموزشی در مدارس و ادارات برای پیشگیری اجتماعی از جرائم فضای مجازی برگزار کرده است.
فرمانده انتظامی جیرفت گفت: در مدت یاد شده همچنین 55 طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در جیرفت انجام شده که نسبت به سال گذشته در زمینه اجرای این طرح ها 22 درصد افزایش داشته ایم.
وی افزود: با اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی 58 درصد افزایش سطح امنیت ایجاد شده است که این هدیه پلیس به مردم است.
وی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته افزایش 61 درصدی دستگیری سارقان و 55 درصد کشف سرقت ها را شاهد بودیم از این رو شهروندان با مقدم دانستن اصل پیشگیری در نگهداری اموال خود بیشتر دقت کنند.
سرهنگ ملایی ادامه داد: بیش از 6 تن انواع مواد مخدر طی یکسال گذشته در جیرفت کشف شد که در این زمینه شاهد 32 درصدافزایش کشف بوده ایم و همچنین در زمینه دستگیری خرده فروشان، معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر افزایش 13 درصدی دستگیری ها ثبت شده است.
وی اظهار کرد: در زمینه توقیف خودروهای متخلف، در یکسال گذشته 23 درصد افزایش توقیف داشتیم در بخش موتورسیکلت ها نیز با توقیف 2 هزار و 107 دستگاه موتور سیکلت 29 درصد افزایش توقیف را شاهد بودیم.
وی بیان کرد: در زمینه تصادفات فوتی پنج درصد کاهش تصادف، سه درصد کاهش فوتی، در تصادفات جرحی 25 درصد کاهش تصادف و 39 درصد کاهش مجروحین طی یکسال گذشته ثبت شده است.
فرمانده انتظامی جیرفت گفت: 142 پلیس یار محرم در ایام محرم به مدت 11 روز با همکاری نیروی انتظامی در برقراری امنیت مراسم ایام محرم مشارکت کردند.
وی تصریح کرد: طرح پلیس یاران محرم به منظور مشارکت حداکثری مردم و با هدف ارتقاء نظم و امنیت در برگزاری مراسم عزاداری اجرا شد.
سرهنگ ملایی اظهار کرد: نگاه پلیس به امنیت نگاهی اجتماعی و مردم مدار است از این رو دنبال افزایش مشارکت مردم است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: بهنام احمدی*
7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.