رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تولید و انتشار160 مقاله علمی و پژوهشی، تالیف 40 عنوان کتاب، ثبت 30 اختراع، کسب مقام‌ها و رتبه‌های برتر در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی و ورزشی، برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور، همکاری و تعامل مستمر با ادارات و صنایع، بخشی از افتخارات و خدمات این موسسه غیردولتی است.
وحید خطیبی با اشاره به سالروز تاسیس این واحد دانشگاهی افزود: دهم مهرماه 1373، یکی از روزهای مهم و به یادماندنی در تاریخ بردسیر است. اولین دانشگاه شهرستان بردسیر، روزنه‌ی امیدی برای جوانان با استعدادی شد که شاید امکان ادامه تحصیلات عالیه‌ی دانشگاهی را هرگز در ذهن خود متصور نمی‌شدند.
وی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در سال 1373 تاسیس شد و در بدو تاسیس، با 63 دانشجو در دو رشته کارشناسی حسابداری و کاردانی کاربرد کامپیوتر در ساختمانی به متراژ 750 مترمربع آغاز به کار کرد.
خطیبی به مشکلات زمان تاسیس اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در شرایطی پا به عرصه‌ گذاشت که مشکلات زیادی پیش رو داشت. این مسائل مانع از پیشرفت همه جانبه‌ی این واحد می‌شد، ولی با اهتمام مسئولان وقت در شهرستان، استان و سازمان مرکزی اکنون توانسته عنوان بزرگترین دانشگاه شهرستان را به نام خود ثبت کند.
وی افزود: در روزهای نخست، کمتر کسی فکر می‌کرد که این دانشگاه بتواند به یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مراکز علمی و فرهنگی شهرستان تبدیل شود. اما اکنون به گواه صاحب نظران بعد از گذشت 23 سال از تاسیس خود، توانسته تاثیرات مهمی را در توسعه پایدار شهری به جای گذارد.
خطیبی به نقش موثر دکتر برومند در راه اندازی دانشگاه اشاره کرد و گفت: زنده یاد دکتر جواد برومندسعید، استاد ادبیات و عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر که یکی از نخبگان فرهنگی بردسیر بودند، بیشترین تلاش را برای راه اندازی این دانشگاه انجام دادند و به خاطر شخص ایشان در هیات علمی مرکزی با تاسیس دانشگاه آزاد در بردسیر موافقت شد و تصویب رشته کارشناسی ادبیات نیز ثمره تلاش ایشان است.
وی گفت: اینک که 23 سال از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر می‌گذرد، می توان گفت که این مرکز برکات زیادی را برای شهرستان بردسیر به ارمغان آورده است.
وی اشاره کرد: مجموعه‌ی دانشگاه آزاد اسلامی، بدون دریافت هیچ کمک مالی دولتی، همواره منشا خدمات ارزشمندی در جامعه بوده و امیدواریم با استعانت از پروردگار و به همت مسئولان شاهد تداوم این خدمات باشیم.
خطیبی این مجموعه را غرور انگیز و شکوهمند توصیف کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر نماد مردم بافرهنگ بردسیر بوده و به لطف خدا پرچم دانایی و توانایی در آسمان آبی این خطه همچنان در اهتزاز است.
هوشمند اسفندیارپور، اولین عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر نیز به نقش مثبت دانشگاه در تعالی فرهنگی شهر اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از لحاظ رشد و تعالی فرهنگی، نقش موثری ایفا کرده است.
وی افزود: در سالهای اول تاسیس دانشگاه، حضور دانشجویانی از سراسر کشور باعث شد که جوانان بومی هم تشویق و ترغیب شوند و این واحد را به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای ادامه تحصیلات دانشگاهی انتخاب کنند و همین‌طور از مشکلات عدیده‌ای که پیش رو داشتند کاسته شود که این امر تاثیر مثبتی در سطح شهرستان محسوب می‌شود.
شهرستان بردسیر علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی، دارای مراکز آموزش عالی شامل دانشگاه پیام نور (واحد بردسیر و واحد نگار)، دانشکده کشاورزی وابسته به دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه علمی کاربردی است.
بردسیر در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا **
7421
***
جیرفت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: کشت سیب زمینی طرح استمرار در سطح چهار هزار و 400 هکتار از مزارع این منطقه از اواخر شهریور ماه سال جاری آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، سید یعقوب موسوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان سطح زیر کشت، در راستای سیاست های اجرایی پروژه های اقتصاد مقاومتی و برنامه ی ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در جهت افزایش ضریب خود اتکایی تولید محصولات استراتژیک صورت گرفته است.
موسوی بیان کرد: مطابق تقویم زراعی با تاکید بر کشت بهنگام ، عرضه بموقع و استفاده موثر از خلاء تولید در ماه های پایانی سال ، افزایش کیفیت و تولید محصول سالم برنامه ریزی گردیده است.
وی با اشاره به وضعیت تولید پائیزه این محصول مهم در سایر استان ها و ظرفیت انباری موجود افزود: به کشاورزان توصیه می شود با توجه به آلودگی مناطق تولید بذر در برخی استان ها به نماتد و بیماری های قارچی خاکزاد در زمان خرید و کاشت غده با کارشناسان حفظ نباتات سازمان مشورت کنند.
وی بیان کرد: کشاورزان نسبت به عقد قرار داد کاشت و ثبت مشخصات در سامانه تولید اقدام و از کاشت بیش از برنامه ابلاغی جدا خودداری نمایند.
موسوی خاطر نشان کرد ضمن رعایت تاریخ کاشت با استفاده از غده های استاندارد و بیش جوانه دار نسبت به کاشت اقدام گردد.
وی با اشاره به فعالیت برخی از افراد سودجو و شبکه های دلالی در فضای مجازی و ارائه آمار نادرست تولید و وضعیت بازار گفت: هرگونه اخبار در زمینه تولید و بازار از طریق سایت ها و شبکه های معتبر و مرتبط و کانال رسمی روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان های جهاد کشاورزی استان ها ارائه می گردد و اخبار منتشره از کانال های غیر مرتبط استناد و برنامه ریزی نست.
در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولیدی می شود.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار : بهنام احمدی *
7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.