به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، عنایت الله دهقانی افزود: روزانه چندین پرونده کلاه برداری در دادگاه عمومی ارزوئیه تشکیل می شود که لازم است مردم با آگاهی کامل و اعتماد نکردن به اشخاص از مدارک و اسناد هویتی و بانکی خود مراقبت کنند تا افراد سودجو موفق به کلاه برداری از آنها نشوند.
وی از کلاه برداری از افراد با استفاده از مانورهای متقلبانه مبنی بر تعویض خودرودهای فرسوده و در نهایت تصاحب مال مردم و کلاه برداری از طریق دریافت وجه کلان از مردم مبنی بر ثبت نام برای فروش خودرو که در این مسیر با عناوین و مانورهای متقلبانه زیاد مبادرت به تصاحب مال مردم می کنند به عنوان نمونه ای از کلاه برداری ها نام برد.
وی ادامه داد: فریب افراد از طریق تشویق و ترغیب مبنی بر سپرده گذاری در موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و دریافت تسهیلات ارزان قیمت در این مراکز که متاسفانه پس از مدت کوتاهی فعالیت خود را محدود و در نهایت با تصاحب مال مردم خود را ورشکسته اعلام می کنند دیگر نوع کلاه برداری است.
وی تصریح کرد: کلاه برداری با استفاده از سیستم های مخابرات از جمله پیامک های اغوا کننده و به دست آوردن رمز دوم عابر بانک و اطلاعات هویتی افراد و در نهایت اخذ وجه و تصاحب مال افراد نیز از جمله انواع کلاه برداری ها است.
وی گفت: ثبت معاملات مشمول مالیات خود به نام دیگران با این توضیح که با بدست آوردن اطلاعات هویتی بخصوص شماره ملی افراد معاملات خود را که مشمول اخذ مالیات از طریق اداره امور دارایی و مالیات است انجام می دهند که در نهایت فرد مورد نظر بدون هیچگونه سابقه معاملاتی به اداره مالیات و دارایی بدهکار است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.