در این پیامک خطاب به هر مؤدی با ذکر زمان صدور این برگ جریمه، شماره کلاسه پرونده و واحد مالیاتی آن ها به مؤدیان اطلاع داده شده که طبق مقررات ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، اطلاعات اصلی مشاغل سال 1391 مشمول جرایم مالیاتی شده اند.
در این خصوص مدیرکل امور مالیاتی فارس با دادن این اطمینان خاطر به مؤدیان مالیاتی که به پرونده آن ها در اسرع وقت رسیدگی می شود گفت: متاسفانه اغلب مؤدیان مالیاتی با وجود تصریح قانون،‌ سال 91 و 92 به تکالیف قانونی خود عمل نکرده و اقدامی برای ثبت اطلاعات مربوط به فعالیت اقتصادی فصلی خود انجام ندادند.
محسن کاویانی گفت: در این راستا با توجه به این که پرونده هر مؤدی تا 5 سال باز است تا پایان ماه گذشته به پرونده این دسته از افراد رسیدگی و جهت عملکرد سال 91، برگ تشخیص صادر شد.
وی یادآور شد: طبق قانون مؤدیان مشمول ماده 169 قانون مالیات های مستقیم موظفند 15 روز پس از پایان هر فصل اقدام به ثبت و ارایه اطلاعات معاملات فصلی خود کنند و چنانچه از ثبت این اطلاعات خودداری نمایند به طور اتوماتیک بعد از یک ماه برای آن ها برگ تشخیص صادر می شود.
وی با بیان این که برای 28 هزار مؤدی مالیاتی در فارس این پیامک ارسال شده است، افزود: چنان چه هر مؤدی مالیاتی نسبت به صدور برگ تشخیص و مبالغ و جرایم متعلقه به آن ها اعتراضی دارد می تواند اعتراض خود را به هیات حل اختلافی که به زودی تشکیل خواهد شد ارجاع دهد.
کاویانی با تاکید بر این که تمام تلاش خود و همکاران خود را برای حل مشکلات مالیاتی این دسته از مؤدیان به کار خواهد گرفت افزود: بر اساس تفویض اختیارات سازمان کل امور مالیاتی کشور به اداره کل امور مالیاتی فارس تلاش خواهد شد تا از طریق هیات حل اختلاف مالیاتی مشکل مؤدیان برطرف و هیچ پرونده ای به تهران ارجاع نشود و همه اعتراضات درون استان حل و فصل شود.
کاویانی تصریح کرد: مؤدیان مالیاتی هیچ گونه دغدغه خاطری از این بابت نداشته و مطمئن باشند هیچ حقی از آن ها ضایع نخواهد شد.
کاویانی خاطرنشان ساخت: به زودی با استناد به مفاد قانونی،‌ هیات حل اختلاف مالیاتی برای حل و فصل اعتراض مؤدیان مالیاتی نسبت به برگ های مطالبه صادره تا اواخر مرداد ماه و یا اوایل شهریور ماه تشکیل خواهد شد و مؤدیان مالیاتی می توانند اعتراض خود را برای حل و فصل به این هیات پس از تشکیل، ارجاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 712879
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.