محمد خاکساری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 160 هزار نفر در خراسان رضوی اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کرده اند که پیش بینی می شود این تعداد تا پایان وقت به 200 هزار نفر برسد.
وی ادامه داد: تسلیم اظهارنامه ها از اول خرداد ماه آغاز شد. 300 هزار پرونده مالیاتی مشاغل در سطح خراسان رضوی وجود دارد که فروشندگان مواد غذایی و خواربار بیشترین فراوانی شغلی را در سطح این استان دارند.
او گفت: چنانچه صاحبان برخی مشاغل مانند پزشکان یا وکلای دادگستری با مجوز فعالیت خود در بیش از یک محل مشغول به کار باشند یک ثبت نام برای آنها کافی است و یکی از آنها که مودی اعلام کند به عنوان محل اصلی فعالیت ثبت می شود.
وی افزود: فرهنگ پرداخت مالیات در کشور روز به افزایش است. این موضوع در خراسان رضوی نیز صدق می کند و کمتر از 10 درصد افراد نسبت به مالیات وضع شده اعتراض دارند. پارسال توسط اداره مالیات استان برگه قطعی برای 40 درصد اظهارنامه ها صادر شد.
معاون اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی ادامه داد: طبق 'قانون مالیات مستقیم' بعضی مکانها مانند مدارس، مهدهای کودک، باشگاههای ورزشی یا انتشارات فرهنگی از پرداخت مالیات معاف هستند اما باید اظهارنامه خود را تسلیم کنند.
وی گفت: پرداخت نکردن مالیات یا اقساط آن در مهلت مقرر مشمول جریمه های ماده 190 قانون مالیاتهای مستقیم می شود. نسبت به مالیات مقرر شده اگر ظلم یا اجحافی صورت گیرد توسط روسای ادارات مالیاتی یا مراجع دادرسی مالیات نسبت به احقاق حق و برسی مجدد صورت می گیرد.
مودیان می توانند برای تکمیل فرم الکترونیکی اظهار نامه مالیاتی به نشانی اینترنتیwww.tax.gov.ir مراجعه کنند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.