به گزارش ایرنا، حمید ذکاء اسدی روز یکشنبه در هشتاد و نهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: استاندار کرمان همواره تاکید کرده اند که سند پایداری برای روستاها تدوین شود و اگر در این سند بدون شناخت دقیق از مزیت های نسبی مناطق، از توسعه اشتغال آغاز کنیم، به بیراهه رفته ایم.
وی بیان کرد: تجربیات علمی و تاریخی در شناخت مزیت های نسبی هر منطقه بسیار تاثیرگذار است زیرا اگر مزیت های نسبی در یک روستا را به درستی بشناسیم شاید نیازی به ایجاد صندوق های خرد روستایی نداشته باشد.
وی ادامه داد: بعد از شناخت مزیت های نسبی مناطق، نقش دولت، افراد محلی و معین های اقتصادی در این مناطق تعیین می شود.
استان کرمان که از سوی دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شد ، تیم مدیریتی این استان برای تحقق شعار سال این استان را به هشت منطقه اقتصادی تعریف و هر کدام از مناطق را با انعقاد موافقتنامه ای دو جانبه میان استانداری و معین مربوطه برای یک دوره10ساله واگذار کرد .
براساس این قراردادها معین های اقتصادی که اغلب شرکت های قدری چون مس ایران ، میدکو ، بنیاد جانبازان ، هواپیمایی ماهان می باشند موظف شده اند که برای انجام مسئولیت اجتماعی این شرکتها اقدام به ایجاد کارهای زیربنایی و عام المنفعه در منطقه تحت فعالیت خود کنند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار: بهنام احمدی*
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.