محس کمال الدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنترل غیر شیمیایی آفات با استفاده از عوامل بیولوژیک و تجهیزات کنترلی مانند انواع فرمون ها و ترکیبات گیاهی از سیاست های این سازمان است و در همین راستا سال گذشته 2 هزار و 318 بازدید از فروشگاه های سم این استان انجام شد.
وی در مورد تعداد پروانه های صادره گلخانه و دام در این استان گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی رهبری و با حمایت های دولت تدبیر و امید سال گذشته 109 پروانه گلخانه و 350 پروانه دام توسط این سازمان صادر شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 900 نفر به عضویت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان درآمدند گفت: این سازمان 12 هزار عضو در منطقه شمال و جنوب استان کرمان و ظرفیت خوبی برای پیشرفت و به روز شدن بخش کشاورزی دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کرمان افزود: 13 شرکت حقوقی فعال در بخش کشاورزی این استان فعال هستند که نشان از تشکیل چارت بخش کشاورزی در این استان را دارد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در زمینه بسترسازی اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و منهدسی کردن بخش کشاورزی فعالیت های خوبی انجام داده است.
کمال الدینی بیان کرد: سال گذشته، یکهزار و 557 فعالیت اقتصادی در بخش کشاورزی به یکهزار و 200 کارشناس کشاورزی ارجاع شد که این نشان از پویا بودن سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کرمان دارد.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار است که 85 درصد آن دولتی است.
وسعت جنگل های جنوب کرمان 480 هزار هکتار، وسعت مراتع بالغ بر یک میلیون و 918 هکتار و دیگر مراتع هم مربوط به کشاورزی است که از این نظر این منطقه رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.