به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در هشتاد و نهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: زمانبندی طرح توانمندسازی جوامع محلی بسیار مهم است و معتقدیم این طرح، بایدجامع باشد و به مرور اجرایی شود زیرا نمی توان با یک طرح ضربتی در این زمینه اقدام کرد.
وی آموزش را بخشی از کار توانمندسازی جوامع محلی دانست و گفت: باید نیازهای هر بخش را شناخت و سپس مسئول رفع آنها را تعیین کرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معین های اقتصادی اقداماتی را آغاز کرده اند، به سمت برنامه مشخصی حرکت می کنیم که به توسعه جوامع محلی بیانجامد.
وی ادامه داد: سئوال این است که در استان و کشور ، طرح توانمندسازی جامع که به نتیجه نهایی برسد، کدام است؟
استاندار خاطرنشان کرد: قرار است که اجماعی از طرح های موفق در زمینه توانمندسازی مردم صورت گیرد تا مدیران بدانند که چه مواردی را باید دنبال کنند.
رزم حسینی ادامه داد: در راستای توانمندسازی مردم باید دید که اگر طرح های جرا شده در گذشته موفق بوده چرا گسترش نیافته و یا چرا به توانمندی کامل مردم منجر نشده است.
وی بیان کرد: باید همه سازمان های دست اندرکار در اجرای طرح های توانمندسازی در روستاها در نشستی مشترک، به بررسی نقاط قوت و ضعف طرح های اجرا شده پرداخته و با رفع نقاط ضعف و ارتقای نقاط قوت، طرح جامعی در این زمینه را تدوین و سپس اجرایی کنند.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه باید مسئول توسعه در هر منطقه مشخص باشد، تصریح کرد: دستگاه های دولتی به دلیل حجم بالای کار و مراجعات، نمی توانند مسئولیت توسعه جوامع محلی را عهده دار شوند اما به یقین همراه مسئولان توسعه و توانمندسازی هر منطقه خواهند بود و همکاری لازم را خواهند داشت.
استاندار کرمان ادامه داد: برخی از طرح های اجرا شده در استان کرمان از جمله همیاران آب را می توان در مراجع بین المللی مطرح کرد و جا انداخت.
استان کرمان که از سوی دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار گرفت ، تیم مدیریتی این استان برای تحقق شعار سال و این استان را به هشت منطقه اقتصادی تعریف و هر کدام از مناطق را با انعقاد موافقتنامه ای دو جانبه میان استانداری و معین مربوطه برای یک دوره10ساله واگذار کرد .
براساس این قراردادها معین های اقتصادی که اغلب شرکت های قدری چون مس ایران ، میدکو ، بنیاد جانبازان ، هواپیمایی ماهان می باشند موظف شده اند که برای انجام مسئولیت اجتماعی این شرکتها اقدام به ایجاد کارهای زیربنایی و عام المنفعه در منطقه تحت فعالیت خود کنند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی**انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.