به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در دیدار با رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان به مناسبت هفته دولت افزود: مجموع 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد شده در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان، تاکنون بیش از 41 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که قابل رصد و بررسی است.
وی مبارزه با حاشیه نشینی را یکی از اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید در استان کرمان طی دولت تدبیر و امید عنوان و اظهار کرد: با تعامل شورای تامین استان، بیش از هزار و 825 هکتار از اراضی تصرف شده در شهر کرمان رفع تصرف شد.
استاندار کرمان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر دفاع از حقوق عامه افزود: در این راستا طرح مبارزه با حاشیه نشینی در استان کرمان به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و استمرار این روند موجب شد تا رشد حاشیه نشینی در سطح استان متوقف شده و به صفر برسد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه برخی از پروژه ها در سطح استان کرمان با کندی پیش می رود، از رئیس کل دادگستری درخواست کرد مسئولان این پروژه ها از سوی دستگاه قضای استان احضار شده و هدایت شوند تا پروژه ها طبق برنامه زمانبندی و با سرعت بیشتر پیش رود.
وی از حبس شدن بسیاری از پروژه ها توسط برخی افراد سودجو سخن به میان آورد و گفت: تعیین تکلیف کاروانسرای وکیل شهر کرمان از سوی دستگاه قضای استان، جای قدردانی دارد و به راستی این اقدام در تاریخ میراث فرهنگی استان کرمان ثبت و ضبط خواهد شد.
استاندار کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق اقتصادی استان از سوی معین های اقتصادی افزود: انتظار می رود از سوی رئیس کل دادگستری استان ابلاغیه ای مبنی بر راه اندازی کمیته ویژه دفاع از حقوق سرمایه گذاران در مناطق اقتصادی استان صادر شود.
استاندار کرمان همچنین تصریح کرد: نامگذاری این ایام به نام هفته دولت موجب یادآوری اتفاقاتی است که در گذشته رخ داده و همچنین یادآور شناسایی وظایف دستگاه هاست.
وی از شهیدان باهنر و رجایی به عنوان دولتمردانی نام برد که یادگار یک فرهنگ انقلابی و مکتبی بودند و یادآورشد: شهیدان باهنر و رجایی در برهه ای مسئولیت پذیرفتند که نظام مقدس جمهوری اسلامی نوپا و در حال استقرار و جوانه زدن بود و از سوی دشمنان تهدید می شد.
استاندار کرمان هفته دولت را فرصت مناسبی برای بیان و اطلاع رسانی شفاف خدمات و عملکرد دولت دانست و تصریح کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی از ابتدای دولت تدبیر و امید در استان کرمان تاکنون، ثمرات خوبی را با همراهی ارکان حکومت در استان بویژه بین دولت و دستگاه قضا فراهم کرده است.
** تعیین تکلیف 178 پروژه غیرفعال در استان کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان باهنر و رجایی یادآورشد: مردم استان کرمان قدردان خدمات و زحمات استاندار هستند و تاریخ به درستی قدرشناسی مردم کرمان را گواهی داده است.
یدالله موحد به ایجاد بسترهای لازم برای پیشبرد برنامه های دولت از سوی دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: در استان کرمان از همه ظرفیت ها برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری فراهم شده است.
وی با اشاره به تامین امنیت سرمایه گذاران در مناطق اقتصاد مقاومتی استان کرمان از سوی دستگاه قضا افزود: امنیت می تواند سرمایه گذاران را جذب و بالعکس سرمایه گذاران می توانند امنیت را تضمین کند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ورود شورای حفظ حقوق بیت المال در بخش کاداست یادآورشد: طرح کاداست موجب شد تا استان کرمان طی 2 سال متوالی در سطح کشور رتبه نخست را کسب کند.
موحد تصریح کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال در 2 بخش بستر حریم رودخانه ها و همچنین تعیین و تکلیف پروژه های غیرفعال استان به طور جد ورود کرده است و همین امر موجب شده طی دولت تدبیر و امید در استان کرمان، 178 پروژه در سطح استان تعیین و تکلیف شده و قرارداد آنها فسخ شود.
وی با اشاره به تحولات خوب ایجاد شده در دستگاه قضایی استان کرمان، خاطرنشان کرد: استاندار کرمان ضمن تعامل با دستگاه قضایی استان، همواره پیگیر منافع عمومی مردم بوده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.