به گزارش ایرنا یدالله موحد روز شنبه در آئین افتتاح ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک منطقه 2 کرمان افزود: باید تحولی ایجاد کرده و معاملات را از عادی بودن به ثبتی بودن هدایت کرد و در این زمینه به کمک دولت، توسعه فرهنگسازی و همکاری همه دستگاه های مربوط نیاز است.
وی با بیان اینکه کارهای مهم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی است گفت: هر سازمان برای تامین و تحقق اهدافی تاسیس شده و اگر به پیشینه کار نگاه کنیم، قوه قضاییه و دادگستری در آن زمان مشکلات جدی داشته و بسیاری از پرونده های آنها مربوط به اختلافات ملکی و سندهای دستی بوده است.
وی، نظارت دولت بر اراضی ملی را از اهداف شکل گیری سازمان ثبت اسناد و املاک دانست و اظهار کرد: حاکمیت نظم قانونی در حوزه املاک کشور، وصول درآمدهای دولت و کاهش حجم پرونده های ورودی به دستگاه قضایی درباره اختلافات ملکی از دیگر اهداف شکل گیری این سازمان بوده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک در چند سال گذشته از اهداف خود فاصله زیادی داشت اما امروز با ابتکار مدیریت جدید این سازمان، به سازمانی محوری برای توسعه کشور تبدیل شده است.
وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک استان کرمان در صیانت از اراضی ملی، ارتقای بهره وری از انفال، تثبیت مالکیت های فکری و معنوی، تثبیت مالکیت های ملکی و رفع تعارضات ملکی دولتی با املاک مردم گام های اساسی برداشته است.
ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک منطقه 2 کرمان در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع، با یکهزار و 200 مترمربع زیربنا و در مدت زمان 9 ماه احداث شده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.