به گزارش ایرنا، جعفر رودری روز یکشنبه در هشتاد و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: به منظور هدفمندتر و ساختارمند کردن مراحل کار توانمندسازی مردم و برنامه ریزی برای توسعه مناطق و نواحی شیوه نامه ای تدوین شده تا خدمات دستگاه ها به صورت هم راستا در جوامع مد نظر ارائه شده و درنهایت به توانمندسازی و ارتقای سطح معیشت مردم بیانجامد.
وی عنوان کرد: شناسایی جامعه هدف اولین اقدام در مسیر توانمندسازی مردم و برنامه ریزی برای توسعه مناطق و نواحی است که در این رابطه باید شناسایی بیکاران، شناسایی اقشار آسیب پذیر و طبقه بندی انجام گیرد.
وی عنوان کرد: تبیین نقشه راه توسعه و سرمایه گذاری به صورت منطقه ای، ناحیه ای و محله ای نیز باید انجام گیرد که این اقدام نیز نیاز به بررسی وضع موجود و ظرفیت های محلی توسعه، تبیین راهبردها و خطوط کلی توسعه منطقه، شهرستان و ناحیه و تبیین فعالیت ها و اقدامات محرک اقتصاد دارد.
رودری بر تدوین الگوی تامین منابع مالی سرمایه گذاری نیز تاکید کرد و گفت: با استفاده از روش های مختلف تامین مالی می توان صندوق سرمایه گذاری و اشتغالزایی را راه اندازی کرد.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و ترویج و شکل گیری تعاونی ها و تشکل های حمایتی پس از تولید از عوامل تکمیل چرخه توانمندسازی مردم و برنامه ریزی برای توسعه مناطق و نواحی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ادامه داد: معتقدیم هنوزهمه ظرفیت های مناطق برای توسعه را شناسایی نکرده ایم و قابلیت های زیادی وجود دارد که باید آنها را شناسایی کرده و از آنها استفاده کرد.
استان کرمان که از سوی دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار گرفت ، تیم مدیریتی این استان برای تحقق شعار سال و این استان را به هشت منطقه اقتصادی تعریف و هر کدام از مناطق را با انعقاد موافقتنامه ای دو جانبه میان استانداری و معین مربوطه برای یک دوره10ساله واگذار کرد .
براساس این قراردادها معین های اقتصادی که اغلب شرکت های قدری چون مس ایران ، میدکو ، بنیاد جانبازان ، هواپیمایی ماهان می باشند موظف شده اند که برای انجام مسئولیت اجتماعی این شرکتها اقدام به ایجاد کارهای زیربنایی و عام المنفعه در منطقه تحت فعالیت خود کنند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار:بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.