به گزارش ایرنا حمید ذکاءاسدی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته به ‌مناسبت هفته دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت افزود: این سرمایه گذاری می‌تواند 73 هزار شغل در استان کرمان ایجاد کند.
وی با اشاره به اجرای 41 درصدی تفاهمنامه های اقتصادی استان کرمان اظهار کرد: این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی بوده و در استان کرمان ادامه خواهد داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: دولت در استان کرمان با تدابیر، نوآوری ها و تلاش استاندار کرمان، پشتیبانی آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، هماهنگی و همکاری قوه قضاییه، همگامی و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و حضور فداکارانه و مستمر مردم در همه زمینه‌ها به سمت اهداف تبیین شده از سوی رهبری پیش می رود.
وی افزود: اهتمام اصلی در فرمایشات رهبری در سال های اخیر درباره اقتصاد، اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی، ایجاد اشتغال و بالا بردن سطح معیشت مردم بوده است.

** 110 شغل خانگی در گلباف ایجاد شد
ذکاء اسدی عنوان کرد: امروز 110 شغل خانگی در بخش گلباف به همت معین اقتصادی این منطقه در مدت کوتاهی ایجاد شد و و موجب مهاجرت معکوس به این منطقه شده است .
وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش دولتمردان و قوای مختلف باید بحث اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: 22 معین اقتصاد مقاومتی در استان مسئولیت توسعه کرمان را برعهده گرفتند.

** کرمان جزو سه استان امن کشور
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: استان کرمان جزو سه استان برتر کشور در زمینه امنیتی قرار گرفته است که این امر نتیجه کمک‌های خداوند و همکاری مردم، فداکاری نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح است.
وی با اشاره به تدوین اسناد امنیت غذایی استان کرمان افزود: استان کرمان رتبه نخست سلامت و امنیت غذایی کشور را دارد.
ذکاء اسدی گفت: با وجود اهتمام، همدلی، همپوشانی و هماهنگی شورای تامین استان کرمان و شهرستان‌ها در وضعیت امنیتی بسیار خوبی بوده و تاکنون هرگونه توطئه از سوی گروه های تروریستی در این استان خنثی شده است.
وی تصریح کرد: استان کرمان در منطقه خاصی از کشور قرار گرفته و هم مرز با 2 استان مرزی است و می‌تواند محل عبور و مرور قاچاقچیان و تروریست‌ها باشد.

** کرمان رتبه برتر مشارکت مردم در انتخابات و نجابت گروه های سیاسی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به مسائل سیاسی در استان کرمان گفت: حضور گسترده و مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات 94 و 95 موجب شد تا مشارکت مردم کرمان یک درصد بیش از مشارکت کشوری باشد و کرمان رتبه برتر در زمینه مشارکت مردم، برگزاری انتخابات و نجابت گروه های سیاسی را کسب کرد.
وی افزود: نجابت در خون مردم کرمان است و این نجابت و گذشت موجب شد، انتخابات سالم، امن و با حضور حداکثری برگزار شود و آرامش سیاسی داشته باشیم و این آرامش، زمینه ساز فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
ذکاء اسدی بیان کرد: تمامی جناح ها، سازمان ها، افراد دلسوز و طرفداران توسعه و آبادانی در کرمان از ابتدای فعالیت توافق کردند که حول محور ولایت و توسعه گرد هم آیند و از سیاست بازی های رایج دوری گزینند.

**شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج موجب رضایت مقام معظم رهبری است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: افتخار استان کرمان این است که شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج موجب رضایت مقام معظم رهبری قرار گرفته و ایشان چند بار در جلسات مختلف تاکید کردند که دیگر مناطق هم از شهر قلعه گنج الگو بگیرند.
وی به اقدامات دولت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی استان کرمان اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی بخش اصلی و محوری فرمایشات مقام معظم رهبری است و ایشان در این زمینه به همه قوا و دولتمردان تاکید فرمودند.
ذکاء اسدی با بیان اینکه قلعه گنج شهری بود که گنج های بسیاری داشت اما مردم در رنج بودند اضافه کرد: با رهنمود اقتصاد مقاومتی رهبری که معتقدیم تنها راه حل و راهگشای بالا بردن سطح معیشت، بهبود وضعیت اقتصادی است و امروز قلعه گنج به وضعیتی رسیده که مورد توجه سرمایه گذاران است.
وی گفت: از سه سال قبل ابتکار استاندار کرمان و مدیریت جهادی مدیران و اقشار مختلف اعم از روحانیت و اصناف در شهر قلعه گنج استان کرمان به عنوان شهر الگوی اقتصاد مقاومتی فعالیت هایی آغاز شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: بنیاد مستضعفان معین اقتصادی قلعه گنج در راه پیشرفت این شهرستان اهتمام کرده و به عنوان یک الگو در سراسر کشور مطرح شده است.

** مردم افراد منتخب در شوراها را مورد توجه و ارزیابی قرار دهند
وی عنوان کرد: معیار موفقیت هر شورا را می‌توان از نحوه عملکرد، تفکر، ابتکارات و پیشبرد پروژه‌های عمرانی در سطح شهرها و روستاها سنجید و مردم باید این معیارها را در نظر داشته باشند و افراد منتخب را مورد توجه و ارزیابی قرار دهند.
ذکاءاسدی گفت: شوراها وظایفی از جمله گسترش، عمران، آبادی و توسعه در همه زمینه‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی شهرها و روستاها را بر عهده دارند.
وی افزود: دولت و نماینده دولت در استان کرمان مانند گذشته راهنما، همدل و همراه شوراها هستند تا آنجا که در مسیر کار، توسعه، عمران و آبادانی گام بردارند و از سیاست‌زدگی و حواشی پرهیز کنند که این امر موجب انحراف در همه امور می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به آغاز به کار شوراهای پنجم شهر و روستا تاکید کرد: مردم استان و شهر کرمان در رابطه با دولتی ها و شوراها باید بیش از پیش مطالبه گر باشند، زیرا مطالبه‌گری، انتقاد صحیح، راهنمایی و حضور مردم در صحنه می‌تواند کمک بزرگی در پیشبرد امور و کارهای عمرانی و توسعه ای باشد.

** دولت شهید رجایی معیار سنجش دولت ها است
وی با بیان اینکه دولت شهید رجایی معیار سنجش دولت ها است گفت: هفته دولت با شهادت رئیس جمهوری و نخست وزیر مکتبی شهیدان رجایی و باهنر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
ذکا اسدی افزود: ویژگی‌های شخصی و سیاسی شهیدان رجایی و باهنر و سابقه مبارزاتی آنها در دفتر تحولات جمهوری اسلامی بازتاب گسترده‌ای داشته و مشی دولت‌های بعد از دولت شهید رجایی قرار گرفته است.
در پی قرار گرفتن کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، مدیران ارشد اجرایی این استان با مدیریت استاندار در برنامه ای کارشناسی شده، استان کرمان را به هشت منطقه اقتصادی تقسیم کردند و هر یک از این مناطق را در اختیار چندین معین اقتصادی قرار دادند تا ضمن انجام سرمایه گذاری با اجرای مسئولیت های اجتماعی در قبال مردم این استان به عمران و آبادانی و ایجاد زیرساختهای درمانی، اقتصادی و رفاهی بپردازند.
خبرنگار: حامد سالاری**انتشار: بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.