به گزارش ایرنا عباس سعیدی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: با بهره برداری از این طرح ها در مجموع برای 955 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
وی بیان کرد: در بخش آب و خاک تعداد 69 طرح شامل 41 طرح آبیاری تحت فشار، چهار باب استخر ذخیره، 12 طرح انتقال آب، هشت طرح مرمت قنات، سه طرح برقرسانی مربوط به آبیاری تحت فشار و زهکشی، با مجموع اعتبار بیش از 251 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: علاوه بر این تعداد طرح افتتاحی 41 طرح آبیاری تحت فشار با هزینه کرد بیش از 229 میلیارد ریال در 41 باغ و مزرعه استان در حال اجرا است.
وی گفت: در بخش دامپروری نیز 13 پروژه مربوط به پرورش گاو شیری، مرغ گوشتی و تخم گذار با اعتبار حدود 92 میلیارد ریال و اشتغال 49 نفر در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
سعیدی اظهار کرد: همچنین سه پروژه در بخش شیلات استان کرمان با اعتبار بیش از 6 هزار و 200 میلیون ریال و 11 نفر اشتغال اجرا می شود.
وی با بیان اینکه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی ظرفیت های بسیار خوبی در استان داریم افزود: 17 طرح شامل پروژه های بسته بندی پسته، خرما و ذرت علوفه ای و تولید کنسرو ذرت، تولید سوهان و گز با اشتغال 217 نفر و اعتبار 221 میلیارد ریال در ایام هفته دولت افتتاح می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان کرد: در هفته دولت 12 گلخانه با اعتبار کل بیش از 143 میلیارد ریال اجرا می شود که سبب اشتغالزایی برای 73 نفر خواهد شد.
وی با اشاره به جذب کامل اعتبارات بخش آبیاری تحت فشار استان کرمان در سال گذشته تصریح کرد: امسال در آبیاری تحت فشار هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان وجود ندارد.
سعیدی تاکید کرد: همچنین برای ترویج و توسعه کشاورزی مکانیزه و بهره وری بیشتر در بخش کشاورزی، محدودیتی برای پرداخت تسهیلات خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی نداریم.
وی گفت: راه اندازی کارخانه شیر خشک به ظرفیت 30 هزار تن در استان کرمان در دست اقدام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: به دلیل کمبود و بحران آب در استان، اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در بخش زراعت برای بهره وری بیشتر در اولویت است و امسال 70 هکتار کشت گلخانه ای در شمال و جنوب استان کرمان به بهره می رسد.
دوم تا هشتم شهریورماه بنام هفته دولت نامگذاری شده است.
خبرنگار:داود رجبی بهجت**انتشار : بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.