به گزارش ایرنا مهدی حسینی نژاد روز پنجشنبه در همایش تجلیل از تلاشگران عرصه صنعت و معدن استان کرمان اظهار کرد: تعیین تکلیف محدوده های معدنی در دولت تدبیر و امید از این استان به عنوان پایلوت آغاز شده است.
وی تصریح کرد: در این دولت 1.1 میلیارد تن افزایش ذخایر قطعی مواد معدنی استان و استخراج مواد معدنی از 45 میلیون تن به 63 میلیون تن رشد یافت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: اکتشاف 46 هزارکیلومتر مربع از مساحت این استان را در قالب 25 پهنه انجام دادیم و ذخایر کشف شده در اختیار کسانی که مایل به سرمایه گذاری بودند، قرار داده شد.
وی افزود: باید در پایان برنامه ششم توسعه میزان تولید ناخالص داخلی در حوزه صنعت، معدن و تجارت از 37 درصد به 48 درصد افزایش یابد.
حسینی نژاد اظهار کرد: در حال حاضر تولید 24 و نیم میلیون تن کنسانتره در استان داریم و قرار است به 26 میلیون تن افزایش یابد و در تولید گندله با 15 میلیون تن تولید، رتبه اول کشور را داریم.
وی گفت: یکی از سیاست های راهبردی وزارتخانه، اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی است و 36 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال انجام را در این حوزه داریم که 19 هزار نفر اشتغال در استان کرمان ایجاد خواهد کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: تراز تجاری استان کرمان به میزان مثبت 423 میلیون دلار در سال گذشته تحقق یافت.
وی با بیان اینکه طرح رونق تولید در سال جاری نیز ادامه دارد تصریح کرد: سال قبل در کشور 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شد که استان کرمان سهم خوبی نداشت و امسال 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه برای کشور پیش بینی شده است.
حسینی نژاد با بیان اینکه یکی از چالش های واقعی همه واحدهای صنعتی، بحث بانکی است گفت: سال قبل در راستای رونق تولید 472 واحد به میزان 380 میلیارد تومان تسهیلات گرفتند اما به برنامه ای که داشتیم، نتوانستیم برسیم.
وی افزود: اولین مصوبه شورای عالی معادن استان کرمان انتقال حساب شرکت های بزرگ بوده که باید به سرعت انجام شود.
همایش تجلیل از تلاشگران عرصه صنعت و معدن استان کرمان با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی و مدیران واحدهای صنعتی استان کرمان در سالن همایش اتاق بازرگانی برگزار و از واحدهای صنعتی نمونه سال 96 تجلیل شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.