به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان افزود: آمارهای نگران کننده در حوزه مواد مخدر یک واقعیت است و در این بین مواد صنعتی نگرانی ها را افزایش می دهد.
وی با بیان اینکه استان کرمان آمادگی لازم را برای اجرای طرح های مقابله با مواد مخدر دارد اظهار کرد: بسیاری از دست اندرکاران این استان تجربه زیادی در امر مبارزه با مواد مخدر دارند.
رئیس شورای تامین استان کرمان با تاکید بر اینکه موقعیت جغرافیایی نیز موضوع مواد مخدر را به کشور ما و استان کرمان تحمیل کرده است ادامه داد: اصحاب رسانه باید حساسیت خانواده ها را افزایش داده و اطلاع رسانی لازم را به افراد ارائه کنند.
وی گفت: همه مردم و مسئولان باید همکاری کنند تا مبارزه جدی و قاطع با مواد مخدر انجام شود.
رزم حسینی با بیان اینکه ایران اسلامی از ابتدای انقلاب هزینه زیادی را برای مبارزه با مواد مخدر پرداخت کرده است افزود: تولید، توزیع و عرضه مواد مخدر سابقه چند هزار ساله دارد و کشورهای تولید کننده این مواد، نقش اساسی در گسترش آن داشته اند و کشورهایی که در مسیر جغرافیایی آن قرار گرفته اند نیز به کشورهای مصرف کننده این مواد تبدیل شده اند.
وی ادامه داد: همه دست به دست همه داده اند و دنیای امروز با بحران جدی تولید، توزیع و تجارت مواد مخدر روبرو شده است و کشورهای توسعه یافته راهکارهایی متمرکز بر آموزش، اطلاع رسانی و ایمن سازی افراد را تحربه کرده اند که به موفقیت هایی نیز دست یافته اند.
استاندار کرمان گفت: مواد مخدر جدید مرز نمی شناسند و نشان می دهد با پیشرفت تکنولوژی با مواد مخدر و اعتیاد آور جدید روبرو هستیم و گستره این مواد به حدی است که حتی افراد با گوش دادن به برخی موسیقی ها نیز به چرخه شوم اعتیاد وارد می شوند.
وی با بیان اینکه استان کرمان با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حل آسیب های اجتماعی اقدام کرده است افزود: کرمان از استان های هدف مبارزه با اعتیاد است.
رزم حسینی بیان کرد: در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی طرح نجات محله از یک سال و نیم قبل آغاز شده و تاکنون کارنامه بدی نداشته و این طرح با همکاری همه ارکان حکومت و سازمان های مردم نهاد اجرایی شده است.
کشورهای جهان به منظور مبارزه با مواد مخدر از 17 تا 26 ژوئن 1987 میلادی در وین پایتخت اتریش، کنفرانس بین‌المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر را برگزار کردند که در این کنفرانس، سندی با عنوان C.M.O به تصویب کشورهای شرکت‌ کننده رسید و در آن خط مشی همه‌ جانبه برای کنترل مواد مخدر مشخص شد و دولت ها را متعهد کرد تا اقدام های بین‌ المللی در ارتباط با مبارزه با قاچاق مواد مخدر را قاطعانه دنبال کنند. این سند در 26 ژوئن به اتفاق آراء به تصویب کشورهای شرکت‌کننده رسید و این گونه سالروز تصویب این سند «روز جهانی مبارزه با مواد مخدر» نام گذاری شد.
به گزارش ایرنا 70 درصد مواد مخدر تولیدی افغانستان به مقصد کشورهای مختلف جهان، وارد مرزهای ایران شده و از پهنای استان کرمان و محورهای مواصلاتی آن عبور می کند.
کشف متوسط سالیانه بیش از یکصد تن انواع مواد مخدر و روانگردان در استان کرمان دلالت بر اراده قوی عوامل استانی در مبارزه با مواد مخدر دارد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.