به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر شنبه در نشست ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تقسیم بندی مناطق، این کار را از سه سال قبل در استان کرمان در قالب مناطق هشتگانه اقتصادی اجرایی کرده ایم.
'کرمان پس از انتخاب به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم و مدیریت این مناطق به موسسات و شرکت های توانمند اقتصادی واگذار شد.'
استاندار کرمان بیان کرد: براساس مدیریت و هماهنگی بین دستگاهی، طرح تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان کرمان اجرایی و اعتبارت آن به درستی هزینه شده است.
وی با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید موضوع آسیب های اجتماعی مورد توجه ویژه قرار گرفته است گفت: پذیرفتن وجود آسیب های اجتماعی قدم بسیار بزرگی است که موجب شد اعتبارت خوبی نیز در این زمینه اختصاص یابد.
استاندار کرمان تاکید کرد: اجرای طرح تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی قدم خوب و هماهنگی بین دستگاهی برای پیشگیری، مقابله و رفع آسیب های اجتماعی است و نتایج این طرح در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قابل مشاهده خواهد بود.
وی گفت: هرچه در حوزه اشتغال و تولید و سایر فعالیت های اقتصادی و توسعه ای حرکت کنیم، آسیب های اجتماعی و تعداد زندانیان کاهش می یابد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی به تدریج و طی چندین دهه ایجاد شده است افزود: فرصت هایی برای رفع این آسیب ها بوده که از آنها به خوبی استفاده نشده و با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی این موضوع به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: اعتبارات حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی در کشور پایدار شده است و دستگاه های مختلف این اعتبارات را جذب و اقدامات مورد نظر را اجرایی می کنند.
وی گفت: در اجرای طرح های مقابله با آسیب های اجتماعی نباید منتظر تخصیص اعتبارات بود زیرا سیستم اعتباری کشور به گونه ای است که این اعتبارات اغلب در شش ماه دوم سال پرداخت می شود.
استاندار کرمان با اشاره به اجرای طرح نجات در استان کرمان گفت: این طرح نیز باید ادامه یابد.
وی گفت: در جغرافیایی زندگی می کنیم که بسیاری از مشکلات موجود ناشی از همجواری با کشورهایی از جمله افغانستان و پاکستان است.
وی تصریح کرد: وجود اتباع بیگانه و ترانزیت مواد مخدر آسیب هایی را به دنبال دارد که نمونه آن را در استان کرمان شاهد هستیم.
رزم حسینی گفت: در سه ماه سال گذشته آمارگیری چهره به چهره در روستاها انجام شده تا میزان بیکاری واقعی در جوامع هدف شناسایی شود و در فرصت بسیار نزدیکی در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب می کنیم تا معین های اقتصادی هر منطقه با برنامه ریزی هدفمند برای رفع آنها اقدام کنند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.