به گزارش ایرنا، محمد مشایخی عصر چهارشنبه در آیین برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در پارک ولیعصر جیرفت افزود: در آزمایش های متعدد انجام شده بر روی توتون های قلیان وجود موارد خطرناکی مانند شیشه، کراک و غیره در توتون مورد استفاده در قلیان تایید شده است.
وی با اشاره به اینکه مصرف هر بار قلیان به اندازه یک پاکت سیگار به بدن ضرر وارد می کند ادامه داد: مواد سرطان زا در استعمال قلیان با بخار آب مرطوب می شود و داخل ریه می چسبد.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت نیز با بیان اینکه با توسل به قوه قهریه نمی توان با آسیب های اجتماعی مقابله کرد افزود: باید در این زمینه فرهنگسازی مناسبی انجام شود.
نادر ملایی تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی و صحبت کردن با ریش سفیدان و بزرگان مضرات استعمال قلیان را گوشزد کنیم زیرا بسیاری از جوانان به علت ناآگاهی به آسیب های اجتماعی روی می آورند.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم جامعه ای عاری از اعتیاد داشته باشیم باید کار را از خانواده شروع و خانواده ها را آگاه کرد و آگاهی خانواده ها را هم باید از مدارس آغاز کرد.
وی بهترین وسیله اطلاع رسانی در مورد مضرات قلیان را فضای مجازی عنوان و اظهار کرد: اگر ما به منظور آگاه سازی جامعه نسبت به مضرت قلیان ورود نکنیم به طور قطع نسل جوان ما دچار آسیب جدی خواهد شد.
10 تا 16 تیر ماه با عنوان هفته بدون دخانیات نامگذاری شده است.
به مناسبت هفته بدون دخانیت، مسابقاتی در چهار رشته ورزشی پرتاب گوی، طناب زنی، طناب کشی و دارت در پارک حضرت ولیعصر (عج) جیرفت برگزار شد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.