منوچهر رخ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی مدت یادشده تاکنون کوچکترین حادثه ای در معادن استان کرمان رقم نخورده افزود: با توجه به صیانت از نیروی انسانی به عنوان سرمایه ماندگار و همچنین مسئولیت در قبال آگاه سازی افراد شاغل در معادن و صنایع معدنی از خطرهای محیط کار، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی برای معادن استان خصوصا معادن مناطق دور افتاده در دستور کار سازمان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: آموزش سازمان نظام مهندسی استان کرمان در زمینه برگزاری مفید و اثر بخش دوره های آموزشی با دانش استراتژی و برنامه ریزی دقیق در سطح کشور رتبه نخست را با اختلاف چشمگیری نسبت به سایر استانها به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: طی 2 سال اخیر تعداد سه هزار و 40 نفر در زمینه های مختلف آموزش تخصصی دیده اند و برای یکهزار و 370 مورد تائیدیه صلاحیت فنی و مالی صادر شده است.
رخ با بیان اینکه 693 مسئول فنی به معادن در حال بهره برداری معرفی شده است اظهار کرد: همچنین 920 نفر مسئول فنی به معادن در حال اکتشاف استان معرفی و بیش از 230 مورد بازرسی نظارتی توسط کمیته های بررسی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی استان کرمان با سه هزار عضو بیشترین تعداد اعضا را در بین استانهای کشور به خود اختصاص داده است تاکید کرد: طرح بازرسی ویژه از معادن استان کرمان آغاز گردیده و هماهنگی های لازم در خصوص ابطال پروانه بهره برداری معادن متخلف انجام گرفته است.
42 نوع ماده معدنی از 380 معدن در استان کرمان استخراج می شود و مس، سنگ آهن، ذغالسنگ، کرومیت و تیتانیوم از مواد معدنی شاخص این استان است.
سالانه حدود 63 میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان استخراج می شود که 21 درصد استخراج کل کشور را در بر می گیرد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان**انتشاردهنده: بهنام احمدی*
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.