ساره نخعی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تحول نظام سلامت ازجمله مهمترین برنامه های اجتماعی و اجرایی دولت در عرصه سیاست داخلی و یکی از مهمترین و موثرترین دستاوردهای دولت یازدهم در چهار سال گذشته محسوب می شود و اجرای این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری در رسیدگی به وضعیت هزینه های درمانی است.
وی تصریح کرد: ارتقای سطح حمایتی ،بیمه ای و درمانی از اقشار آسیب پذیر از جمله حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، افزایش تعداد داروهای مشمول یارانه و گسترش پوشش بیمه ای از جمله اقدامات انجام شده سازمان بیمه سلامت ایران در دولت یازدهم است.
این تحلیلگر اجتماعی گفت: کاهش هزینه های پرداختی از جیب بیمار و اراِئه خدمات درمانی و بهداشتی از مهمترین دستاوردهای طرح بیمه سلامت است.
وی با بیان اینکه طرح بیمه سلامت حدود 11میلیون ایرانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نبوده اند را از خدمات بیمه همگانی بهره مند کرده افزود: این طرح با وجود اینکه هزینه بسیاری بر دوش دولت دارد، خدمت رسانی مطلوب به بیمه شدگان و ضریب رضایت مندی مردم از خدمات ارائه شده را افزایش داده است.
وی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت توقیف ناپذیر است لذا این طرح با قوت خود ادامه پیدا خواهد کرد.
نخعی فر اظهار کرد: حذف دفترچه های بیمه ،جایگزینی پرونده الکترونیکی سلامت ،ارتقای خدمات بهداشت دهان و دندان و امنیت غذایی ازجمله مراحل طرح تحول سلامت است که طی برنامه ریزی های انجام شده، بزودی اجرایی می شود.
وی گفت: پیش از انجام طرح بیمه سلامت افراد مبتلا به بیماری های خاص و سرطانی برای تهیه دارو و ملزومات مورد نیاز خود مجبور به پرداخت هزینه های هنگفت بودند از این رو در طرح تحول سلامت و به منظور جلوگیری از مواجهه جمعیت با هزینه های کمرشکن سلامت به زیر خط فقر ،بسته ویژه ای شامل کاهش فرانشیز خدمات دارویی و درمانی بیماری های خاص و صعب العلاج و همچنین پرداخت بخشی از هزینه ها از محل هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده است.
این کارشناس مسائل اجتماعی افزود: دولت یازدهم در زمینه های اجتماعی گام های مهمی برای تحقق عدالت اجتماعی برداشت و توانست با عمل به شعار اعتدال گرایی بسیاری از مشکلات جامعه را در زمینه اجتماعی برطرف سازد.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید با ارتقای سطح نشاط و امید به زندگی و ارائه الگویی از یک جامعه مدنی ،فعال و پویا توانست به مطالبه های به حق شهروندی پاسخ دهد و با دستیابی به جامعه ای اخلاقی با حداقل خشونت ،دور از فساد ،فقر ،تبعیض ،رشوه و رانت خواری و توجه به مسایل زنان و جوانان کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.
به گزارش ایرنا، پوشش بیمه همگانی در شمار بزرگترین پروژه های اجتماعی دولت یازدهم بود که توانسته است سهم پرداخت از جیب مردم را کاهش داده و موجب بسط عدالت اجتماعی شود.
اجرای این طرح موجب شد دغدغه عده کثیری از مردم نیازمند مرتفع شده و رضایتمندی گسترده ای در سطح عمومی کشور ایجاد شود.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.