رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آذربایجان‌شرقی گفت: دانش آموزان روز قبل کنکور از هرگونه استرس و اضطراب دوری کنند و به موفقیت‌های خود فکر کرده و روی نتیجه مثبت تمرکز کنند. 
رقیه عیدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه دانش آموزان از جلسه‌ی کنکور برای خود غول نسازند، اظهار کرد:هر تجربه‌ای برای اولین بار همراه با استرس و اضطراب است، دانش‌ آموزان سعی کنند در این مدت با افرادی که تجارب خوبی از کنکور سال‌های قبل داشته‌اند، در ارتباط بوده و صحبت کنند و از تمامی افکار منفی دوری کنند. 
وی ادامه داد: در این مدت که زمان یادگیری تمام شده، دانش آموزان بهتر است بیشتر به مرور مطالب پرداخته و از یادگیری و مطالعه‌ی مباحث جدید برای نخستین بار خودداری کرده و نکات برجسته‌ای که قبلاً یادداشت کرده‌اند را مرور کنند. 
رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی استان درخصوص شبیه‌سازی جلسات کنکور برای افرادی که اولین بار در کنکور شرکت می‌کنند، عنوان کرد: دانش آموزان می توانند حتی در خانه برای خود فضای کنکور ایجاد کنند و با همان شرایط حتی پوشیدن لباس، کنترل زمان، برای خود یک جامعه‌ی کنکوری ترتیب دهند. شبیه سازی فضا تاثیر به سزایی روی روحیه‌ی افراد خواهد داشت. 
وی افزود: دانش آموزان دراین روز آخر زمان استراحت و تفریح خود را افزایش داده وخود را به خواب خوب و مناسب عادت دهند، از هر گونه بحث ومشاجره دوری کرده و در آرامش کامل به سر ببرند. 
عیدی با اشاره به آمادگی دانش آموزان در جلسه ی کنکور، تصریح کرد: دانش آموزان زمانی باید یک روز قبل کنکور وسایل مورد نیاز را آماده کرده و در دسترس قرار دهند. بعد از دریافت کارت ورود به جلسه به محل حوزه ی امتحانی مراجعه کرده و آدرس را به طور کامل شناسایی کنند و مسیری را که به محل طی خواهند کرد را هم  بشناسند. 
وی با بیان اینکه برخی افراد زمان امتحان یا کنکور از قرص‌های کنترل استرس یا همان ریتالین استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی افراد بنا به شرایط روانشناختی که با استرس و اضطراب بیش از حد و بیمارگون مواجه می‌شوند، ناچار به تجویز پزشک از برخی داروهای مناسب شرایط خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین استفاده از این دارو ها در شرایط اضطراب و استرس‌های معمولی که ارتباطی به بیماری و اختلال ندارد، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. 
وی با تاکید براینکه دانش آموزان از مصرف چنین داروهایی خودداری کنند، اظهار کرد: برخی از این داروها وموادی که توسط افراد ناآگاه و سودجود توصیه می شود، می‌تواند عوارض جانبی خطرناک ازجمله اعتیاد را به دنبال داشته باشد.      
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.