به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، استاندار مرکزی در نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جاری و پنجاه و دومین نشست این ستاد از ابتدا با تاکید بر لزوم ایجاد و حفظ اشتغال در روستاها گفت : مسئله اشتغال از دغدغه‌های اصلی مسئولین نظام است و پرداختن به مشاغل خانگی می‌تواند اشتغال قابل توجهی ایجاد کند که این موضوع در روستاها مورد تاکید قرار دارد.
محمود زمانی قمی توجه به اشتغال در روستاها را یک تکلیف برای مدیران دستگاه ها برشمرد و افزود :مسئله اصلی استان بحث ایجاد اشتغال و تحقق منویات مقام معظم رهبری است و باید در راستای این موضوع مسئولان استان نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند . البته اقداماتی در این مسیر انجام شده و در حال انجام است و می‌توان گفت، با وجود تمام مشکلات آهنگ ایجاد اشتغال در روستاها آهنگ خوبی است.
زمانی قمی حضور مدیران دستگاه های اجرایی را در نشست اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و گفت: بیکاری جوانان مهمترین مشکل امروز جامعه ایران اسلامی و دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است و هر کس که دل در گرو انقلاب اسلامی دارد باید در تحقق منویات معظم له تلاش کند.
وی با اشاره به مشکل ناتوانی شرکت واگن پارس در پرداخت هزینه شرکت های خدمات رسان انرژی ضمن تاکید به مدیران این دستگاه ها بر همکاری و حمایت از تولید تصریح کرد : مدیران دستگاه های خدمات رسان باید نهایت همکاری را با شرکت ها و کارخانه های صنعتی داشته باشند و نباید روند خدمات رسانی به واحد هایی که معوقات هزینه های خدماتی دارند، متوقف شود.
استاندار مرکزی ضمن تشکر از شرکت های خدمات رسان که در تمام این ایام در تولید اشتغال و حمایت از تولید با شرکت های تولیدی استان همراهی کرده اند ، تصریح کرد : شرکت واگن پارس با حمایت دولت تازه مشکلات را پشت سر گذاشته و روی خط تولید افتاده و به منابع انرژی نیاز دارد . نباید خدمات رسانی به این شرکت متوقف شود. برای این موضوع باید جلسه‌ای با مسئولیت معاون امور اقتصادی استانداری تشکیل و موضوع با حضور مسئولین دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز رسیدگی و مسئله حل شود.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: باید این نکته را مورد توجه قرار داد که علاوه بر اینکه همه ما در برابر مقامات مافوق خود باید پاسخگو باشیم، رسالت سنگین‌تری برعهده داریم و آن پاسخگویی در محضر خدا بوده و باید در برابر تمام مسئولیت‌هایی که به ما سپرده می‌شود پاسخگو باشیم.
وی خاطرنشان کرد : بسیاری از مسائل همچنین توسعه آسیب‌های اجتماعی در ارتباط با مسائل اقتصادی و اشتغال هستند که این جلسه جای تشریح آن نیست. در کشور باید مسائل مهم همچون حفظ اشتغال مورد توجه قرار بگیرد و افرادی که به واقع کشور برایشان اهمیت دارد باید به این مسائل بپردازند، نه اینکه با اقدامات خود مانع حرکت در این مسیر باشند.
به گزارش خبرنگار ما ، دراین جلسه که با سه دستورکار رسیدگی به مصوبات قبل در زمینه تولید اشتغال در روستاهای استان ، ارائه برنامه های رونق تولید و اشتغال فراگیر تشکیل شد ؛ عملکرد صندوق کارآفرینی امید در روستاها که از سهمیه 15 روستا تا کنون فقط 2 روستا موفق به دریافت تسهیلات شده اند با تذکر بر لزوم نیاز به ایجاد سرعت عمل بیشتر از سوی استاندار تاکید شد .رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز از شروع کار مجدد سامانه بهین یاب این سازمان از 28 خرداد ماه جاری و ثبت درخواست 121 واحد صنعتی در این سامانه خبر داد .
محمدرضا حاجی پور در ادامه با اشاره به وجود 200طرح صنعتی نیمه کاره در استان که نیاز به حمایت مالی دارند، از عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات گلایه کرد و گفت : با وجود اینکه بانک مرکزی، بانک های عامل را موظف به پرداخت تسهیلات به صنایع کرده است بانک های استان همکاری نمی کنند و در انتظار دستورالعمل جدید از شعبه های سرپرستی خود هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به شناسایی 9 هزار واحد صنفی که با پرداخت 3 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات می توانند پنج هزار و 500 فرصت شغلی در استان ایجاد کنند، متذکر شد : 542 واحد صنعتی کوچک و متوسط و 87 واحد صنعتی بزرگ نیز در خواست تسهیلات برای بازسازی و نوسازی تجهیزات و عوامل دارند که در صورت تامین این تسهیلات میزان اشتغالزایی قابل توجهی در استان ایجاد می شود.
در این جلسه مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز در گزارشی با اشاره به افزایش 68درصدی صادرات و 32درصدی واردات در سه ماهه سال جاری ، میزان صادرات کالاهای غیر نفتی استان در بهارامسال را 255 میلیون دلار و واردات به استان را یکصد میلیون دلار اعلام کرد .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 692572
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.