به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان فرصت شغلی حاصل راه اندازی 744 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان در چهار سال اخیر است.
وی ادامه داد: این واحدهای صنعتی با سرمایه گذاری بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال در زمینه صنایع شیمیایی، غذایی و لوازم خانگی به بهره برداری رسیده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تقویت بنیه اقتصادی مردم داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: 129 واحد معدنی نیز در دولت یازدهم با سرمایه گذاری حدود 700 میلیارد ریال در نقاط مختلف استان مرکزی به بهره برداری رسید که این مهم نیز زمینه اشتغال یک هزار و 27 واحد صنعتی را فراهم کرد.
حاجی پور بیان کرد: استان مرکزی در دوره فعالیت دولت یازدهم از مناطق پیشرو در ارائه تسهیلات رونق تولید بر اساس مصوبات ستاد کشوری بوده است و بیش از هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در این مدت توسط یک هزار و 66 واحد تولیدی استان جذب شده که بر این اساس تا پایان اسفندماه سال گذشته رشد 20 درصدی ظرفیت تولیدی در این شرکت ها مشهود بود.
وی تاکید کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، تقویت ساختارهای صنعتی و به روز رسانی تجهیزات و عوامل کارخانه ای در راستای تولید با کیفیت برای جذب بازارهای جهانی و جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای خارجی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: سامانه بهین یاب این سازمان از اوایل تیرماه جاری فعالیت خود را از سر گرفته و متقاضیان تسهیلات رونق تولید می توانند برای بهره مندی از این تسهیلات در سامانه نام نویسی و در خواست های خود را مکتوب کنند.
2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.