محمد رضا جاجی پور روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان دلیجان، افزود: 2 هزار و 956 فرصت شغلی جدید در سال گذشته در بخش صنعت و معدن این استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: 223 فقره پروانه بهره برداری در سال گذشته در استان صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه قبل 14 درصد رشد و بامیزان سرمایه گذاری 9 هزار و 100میلیارد ریالی 105 درصد رشد دارد.
وی بیان کرد: در پسا برجام و شرایط امنیت سرمایه گذاری حاکم بر کشور میل و رغبت در سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تبادل تجاری به طور چشمگیری در استان مرکزی افزایش یافت.
وی اظهارکرد: در سال گذشته با افزایش تولید 20 درصدی تراز تجاری استان مثبت شد و 870 میلیون دلار کالا نیز از استان صادر شد در حالی که 291 میلیون دلار مواد اولیه و ماشین آلات پایه وارد استان شده بود.
رئیس صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی گفت: پسا برجام تعداد واحدهای صنعتی صادراتی استان را از 163 واحد به 266 واحد افزایش دادو اکنون 70 درصد از واحدهای صنعتی ترغیب به صادرات و رقابت در بازارهای جهانی شدند.
حاجی پور گفت: صادرات محصولات عایق رطوبتی و الیاف پلی استر از دلیجان پارسال نسبت به مدت مشابه قبل آن سه برابر شده است.
حاچی پور ادامه داد: در مجموع 20 نوع کالای منتخب کشوری در استان مرکزی تولید می شود و این استان در نوع و روند تولید محصولات صنعتی در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.
حاجی پور افزود: با توجه به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری، رقابت پذیری و ارتقای محصولات تولیدی در واحدهای تولیدی و صنعتی این استان افزایش یافت.
وی ادامه داد: به طوری که 70 درصد گواهی و پروانه تحقیق و توسعه در استان پارسال صادر شد و در مجموع 63 واحد موفق به دریافت این گواهی شدند که نشان از رقابت پذیری و ارتقای کیفیت محصولات می دهد.
حاچی پور بیان کرد: در شرایط پسا برجام و رفع تحریم ها دانش فنی تولید محصولات به استان با امضای تفاهم نامه هایی با کشورهای فرانسه،چین، دانمارک، کانادا و آلمان به ویژه در شهرستانهای دلیجان و محلات منتقل شده است.
وی بیان کرد: زمینه تجارت و سرمایه گذاری مشترک و انتقال فناوری و دانش فنی استان با کشورهای هدف صادراتی نیز افزایش یافته است.
حاجی پور با بیان اینکه برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و برون گرا بودن تولیدات و افزایش کیفیت محصولات با استفاده از دانش فنی گفت: تا پایان سال 94 ، شمار شرکت های دانش بنیان این استان 38 مورد بود و استان رتبه هفدهم را در کشورداشت.
وی بیان کرد: 20 شرکت دانش بنیان پارسال در استان راه اندازی شده است و جایگاه استان به رتبه دهم ارتقا یافت و در دانش بنیان شدن کالا و خدمات این استان رتبه هفتم کشور را دارد .
وی،شمار پروانه های بهره برداری صنعتی استان را 2 هزار و 576 پروانه بیان کرد و گفت: 315 پروانه معادل 13 درصد متعلق به دلیجان است.
حاجی پور بیان کرد: 272 میلیارد دلار در بخش صنعت دلیجان سرمایه گذاری شده که معادل پنج درصد میزان سرمایه گذاری در استان است.
وی گفت: میزان اشتغال این پروانه های بهره برداری در دلیجان هفت هزار و 424 فرصت شغلی معادل هشت درصد ایجاد اشتغال در بخش صنعت استان است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی افزود: یکی از راه های توسعه دلیجان گسترش منطقی و اصولی صنعت است که 186 جواز تاسیس در دلیجان صادر شد که با سرمایه گذاری 875 میلیارد تومانی بیش از چهار هزار و 500 اشتغال جدید فراهم می کنند.
وی بیان کرد: برای توسعه صنعت این شهرستان امسال نیز تسهیلات رونق تولید پرداخت می شود.
حاجی پور یادآور شد: پارسال به 45 واحد تولیدی و صنعتی دلیجان تسهیلات رونق تولید پرداخت شد که 800 شغل را تثبیت کرد و 60 فرصت شغلی جدید نیز در این واحدهای ایجاد کرده است.
وی، نوسازی و تجهیز واحدهای تولیدی و صنعتی و تکمیل طرح های با پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بالا را از دیگر سیاست های اجرایی امسال برای توسعه صنعت بیان کرد و افزود: در دلیجان 29 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد وجود دارد.
وی گفت: با تکمیل و بهره بردار ی از این طرح ها زمینه اشتغال 732 نفر در این شهرستان فراهم می شود.
حاجی پور، توسعه سرمایه گذاری و بازار جهانی و افزایش شرکت های دانش بنیان را از دیگر برنامه های در دستور کار امسال استان برای توسعه صنعت و ایجاد اتشغال جدید بیان کرد.
شهرستان دلیجان در جنوب استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت، 400 واحد صنعتی در چهار شهرک و ناحیه صنعتی دارد.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.