علی کورانی فرروز سه شنبه درهمایش مواد مخدر که درسالن دکتر زرینکوب اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد افزود: مبارزه با پدیده شوم اعتیاد ازاولویت های برنامه ریزی در کشوراست و براین اساس نیز باید برای ریشه کنی این معضل اجتماعی درجامعه تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: اعتیاد درجوامع کنونی با اشکال مختلف صنعتی درحال گسترش است وازسال 2014 تا 2017 شاهد رشد 22 درصدی تولید روان گردان ها درجهان بودیم.
معاون استاندارلرستان وفرماندار بروجرد با اشاره به کشورافغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر اضافه کرد: درسال 76 مجموع اراضی تحت کشت خشخاش درافغانستان 58 هزارهکتار بود که این میزان در سال 95 به 201هزار هکتار رسیده که این خطری جدی برای کشورهای منطقه وجهان است.
کورانی فرعمده ترین علت گرایش به مواد مخدر را فقر، بیکاری، نشاط اجتماعی و اصراردوستان، ثروت و تجربه اولیه عنوان کرد و ادامه داد: یکی ازعلت های رواج اعتیاد درجامعه زنان رسیدن به تناسب اندام ولاغری است.
وی یادآور شد: برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد علاوه بر روش فردی باید از روش های ایجابی نیزاستفاده کرد در این راستا باید با فراهم نمودن بسترلازم در راستای ریشه کنی این معضل اجتماعی تلاش کرد.
فرماندار بروجرد تاکید کرد: به کارگیری عزم همگانی، برخورداری از روش های علمی، از دیگر مواردی است که باید در راستای مبارزه با معضل اعتیاد به کاربگیریم.
کورانی فرگفت: جوامع مدنی، سازمان های مردم نهاد باید دراین مسیر با هم همگام شوند زیرا بدون کمک آنها موفقیت دراین مسیرامکان پذیر نیست براین اساس باید ازهمه توان، امکانات وظرفیت ها درهموار کردن مسیر مبارزه با اعتیاد استفاده کرد.
وی افزود: درآمد حاصل ازمواد مخدر باید در راستای توانمند سازی بهبود یافتگان و خانواده های آنها نیزهزینه شود.

**98 درصد زندانیان بروجرد درارتباط با مواد مخدرهستند
دادستان بروجرد گفت: 90 درصد زندانیان شهرستان بروجرد به نوعی مرتبط با مواد مخدرهستند.
مصطفی جعفری افزود: هم اکنون یک هزارو 300زندانی در زندان های محبوس هستند که ازاین تعداد حدود 700 تا 800 تن از آنها به نوعی با مواد مخدر درارتباط می باشند.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر70 تا 80 سودا گرمرگ با حکم حبس ابد و یا اعدام در زندان های بروجرد وجود دارد اظهار کرد: از بین بردن این معضل اجتماعی با اعدام درست نمی شود در این راستا باید آگاهی بخشی وفرهنگ سازی کرد.
دادستان بروجرد ازرشد کشف موارد مخدر خبر داد و ادامه داد: کشف مواد مخدرافتخار نیست زیرا آنها توطئه از سوی دشمن برعلیه کشور ما است.
جعفری بیان کرد: امروز رواج و گسترش پدیده شوم اعتیاد منجر به فروپاشی کانون های خانواده ها شده به طوری که 30درصد طلاق های انجام شده درشهرستان به نوعی درارتباط با اعتیاد و مواد مخدراست.
وی گفت: درکنار پدیده شوم اعتیاد رواجح مصرف قلیان و شکسته شدن قبح آن وتبدیل شدن به یک عادت غلط از دیگر خطراتی است که جامعه به ویژه جوانان را تهدید می کند که در این راستا نیز باید اقداماتی انجام شود.
دادستان بروجرد با بیان اینکه اعتیاد دختر و پسرندارد افزود: وجود یک مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان در بروجرد زیبنده مردم وتمدن این شهرستان نیست.
جعفری ادامه داد: امروزه شاهد رواج معضل اعتیاد در جامعه دانش آموزی هستیم که این مهم باید از سوی اولیا مدرسه جدی گرفته شود.
این خبر در حال تکمیل است...
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.