به گزارش ایرنا، مجید شعبانی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: افراد دارای مدرک لیسانس حقوق و بالاتر می توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت قبولی در آزمون علمی، واجد شرایط دریافت پروانه کارآموزی و در نهایت دریافت پروانه وکالت شوند.
وی ادامه داد: سعی ما بر این است با کار کارشناسی و همسو با نیازهای استان، ظرفیت مورد نیاز برای وکیل را تعیین کنیم و این ظرفیت بر اساس نظرات یک کمیسیون تخصصی تعیین می شود.
وی ادامه داد: اگر ظرفیت بیشتری را در این آزمون اعلام کنیم موجب می شود افراد غیربومی در این آزمون ثبت نام کنند زیرا این تجربه را در آزمون های سال های قبل نیز داشته ایم.
شعبانی، هفتم تیرماه روز قوه قضائیه و سالروز شهادت شهید بهشتی را گرامی داشت و اظهار کرد: وجود دستگاه قضایی مستقل از مسائل بسیار مهم در کشور و معیار سلامت و عدالت در کشور است.
وی تاکید کرد: در کنار قوه قضائیه وجود وکیل و کانون وکلای مستقل در دادرسی عادلانه و احقاق حقوق شهروندی بسیار حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: در هفته اخیر نشست کمیسیون ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه را با حضور ریاست کل قوه قضائیه و دادستان برگزار شد.
رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان گفت: در قوانین و عرف وکالت از یک قرن گذشته که این نهاد در کشور ما رنگ قانونی گرفته، تبلیغ در وکالت از ممنوعیت هایی است که در این حرفه وجود دارد و دلیل آن برای احقاق حق و رعایت عدالت است.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما وکالت به صورت تخصصی تقسیم بندی نشده است افزود: مردم باید با شناختی که از وکیل دارند به او مراجعه کنند.
شعبانی با تاکید بر اینکه انتخاب وکیل بر عهده خود مردم است گفت: در سایت کانون وکلا تمامی وکلا با شماره پرونده، شماره پروانه فعالیت، آدرس و شمار تلفن وجود دارد و مردم می توانند از بین آنها وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وی با اشاره به برخوردهای قانونی انجام شده با وکلای متخلف نیز بیان کرد: در سال گذشته سه مورد ابطال پروانه وکالت، حدود 20 مورد تعلیق از شغل وکالت از 6 ماه تا 2 سال، توبیخ با درج در روزنامه رسمی را داشته ایم و در مواردی نیز به فراخور برخورد قانونی انجام شده و در پرونده وکیل نیز ثبت شده است.
وی یادآور شد: یک هزار و 300 نفر عضو کانون وکلای استان کرمان هستند به گونه ای که در همه شهرستان های دارای حوزه قضایی، وکیل نیز داریم چنانچه در شهر کرمان نیز حدود 300 وکیل عضو کانون وکلا هستند و فعالیت دارند.
خبرنگار : سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.