به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی عربپور در خطبه های نماز جمعه کرمان این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: امروز دشمن در منطقه می تازد و داعش را بوجود آورده که هدف آن دشمنی با نظام و انقلاب اسلامی و مرکز آن استکبار جهانی و آمریکا است.
وی با بیان اینکه دشمنی استکبار با ملت ایران مشخص است تصریح کرد: ایادی دشمن از یکجا دستور می گیرند و عوامل آنها در منطقه صحنه گردان هستند.
امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: امروز هیات حاکمه خودکامه سعودی که افکار خشک و جمودانه ای در رابطه با اسلام دارند سردمدار دشمنی با نظام جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به بحث حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: آمریکا در جنایاتش در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی تا کشتن اطفال بیگناه یمن چهره سیاهی برای بشریت دارد، اما دیگران را متهم می کند که حقوق بشر را رعایت نمی کنند.
حجت الاسلام عربپور گفت: امروز داعش در منطقه بسر می برد و آمریکایی ها از آنها حمایت می کنند و سازمان ملل را تحت تاثیر قرار می دهند لذا حق ندارند که از حقوق بشر حرف بزنند.
وی افزود: توصیه من به جوانان این است که تاریخ انقلاب را مطالعه کنند تا بدانند در دهه 60 چه گذشته و چه دستهای پلیدی در کار بوده است.
خطیب موقت جمعه کرمان ادامه داد: باید رفتار، حرکات و گفتار افرادی را که به شخصیتی مثل شهید بهشتی تمهمت ها زدند، وی را ترور شخصیتی کردند و بعدا ایشان را به شهادت رساندند، بشناسیم.
وی با بیان اینکه دشمنان با نظام و انقلاب اسلامی خصومت دارند تاکید کرد: با تحریم های جدید نشان دادند که به آنها اعتماد نمی شود کرد، اما در برابر اراده فولادین و ایمان ملت ایران هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
وی با اشاره به سرنوشت منافقین و داعش گفت: امروز باید به نیروهای مسلح، بسیج و ارتش عراق تبیرک گفت که با همه حمایت های تسلیحاتی و حمایت شورای امنیت در بمباران سوریه تاثیری بر مقاومت آنها نگذاشت.
حجت الاسلام عربپور گفت: منافقان از مشرکین بدتر هستند و قرآن می فرماید آنها دروغگو و نیرنگ بازند، به گونه ای که نیروهای مخلص و متدین را جزو لشکر خود می کنند و باید از منافقان دوری کنیم و یا با آنها رفت آمد نکنیم.
وی با برشمردن خصوصیات منافقین تصریح کرد: آنها آدم های مغرور، طبقه گرا، سازشکار، پنهانکار و عیبجویی هستند.
امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: منافقین دشمن سخت و بسیار بدی هستند که ظاهرشان اسلامی اما باطنشان کفر و مواجه با آنها بسیار سخت است و نباید تحت تاثیر مکر و توطئه های آنها قرار نگیریم.
وی ضمن گرامیداشت هفته قوه و قضائیه افزود: یاد و خاطره شهدای هفتم تیر خاصه آیت الله شهید بهشتی را گرامی می داریم و با لعن و نفرین بر قاتلین آنها از زحمات دستگاه قضا تشکر می کنیم و برای آنها آرزوی توفیق داریم.
وی با اشاره به حوادث تروریستی اخیر و دهه اول تیرماه گفت: منافقین هزاران نفر از افراد بیگناه را در سر سفره های افطار و در مغازه ترور کردند که گناهشان انقلابی بودن و مسجد رفتن بود.
حجت الاسلام عربپور افزود: اساس دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی و نفوذ ملت مقاوم ایران است و این وجه مشترک حوادث دهه 60 و امروز است.
وی گفت: دشمنان آنروز فکر می کردند انقلاب اسلامی نهال نوپایی است که با شهادت رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهور و نخست وزیر می خشکد اما این نهال جوانه زد و به درخت تناوری تبدیل شده است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.