به گزارش ایرنا احمد انارکی محمدی روز دوشنبه در سخنان قبل از خطبه های نماز عید فطر در مصلی رفسنجان افزود: حمله اخیر تروریست‌ ها به مجلس شورای اسلامی اتفاقی بود که از طرف گروه تکفیری داعش به کمک کشورهای معاند با جمهوری اسلامی ایران طراحی و عملیاتی شد.
وی تصریح کرد: آن اتفاق با کمترین تلفاتی که داشت توسط نیروهای سپاه و امنیتی مدیریت و به مدت 24 ساعت کانون این حادثه در داخل و خارج از کشور شناسایی شد.
انارکی ‌محمدی، شلیک موشک ‌های ساخت داخل به مقر دشمن و در قلب داعش را توسط نیروی سپاه کاری ارزشمند دانست و افزود: این مهم اقتدار تسلیحاتی و تجهیزاتی کشور را می ‌رساند و برد این موشک‌ ها به گونه‌ ای است که در تمام فواصلی که لازم است، مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
** ارائه تسهیلات اجرای سیستم آبیاری نوین برای اراضی فاقد سند در رفسجان
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: 40 هزار هکتار باغ پسته فاقد سند در رفسنجان وجود دارد که کشاورزان می توانند برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در این اراضی از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
وی افزود: رفسنجان منطقه ای کم آب و بحرانی ترین دشت آبی کشور محسوب می شود و به دلیل وجود بیشترین سطح باغات پسته به میزان 80 هزار هکتار در این شهرستان موافقت شد این اراضی از محل تسهیلات آبیاری تحت ‌فشار به این سیستم تجهیز شود.
وی همچنین به بانکداری اسلامی اشاره کرد و افزود: بسیاری از مواقع می‌ بینیم بسیاری از قراردادها در بانک‌ ها یکطرفه است و بانک ‌ها در سودها شریک هستند اما در ضرر مشتریان همراهی نمی ‌کنند که امیدواریم در قانون بانکداری اسلامی بتوانیم این مشکل را بر طرف کنیم.
انارکی محمدی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از تولیدکنندگان ما بزرگترین بدهکاران بانکی هستند، در بخش کشاورزی نیز به دلیل تک ‌محصولی پسته، خشکسالی،‌ تحریم‌ ها و استفاده بی رویه از سموم کشاورزی با مشکلاتی مواجه ایم که امیدواریم 6 ماه دوم امسال بتوانیم رونقی در کسب و کار مردم ایجاد کنیم.
وی گفت: امسال 15 هزار میلیارد ریال از سوی دولت و مجلس برای اشتغال‌ های کوچک و روستاییان اختصاص یافت که به دنبال جذب آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: امسال در بحث مدیریت قیمت پسته هم کشاوزان را یاری می‌کنیم تا محصول خود را به قیمت خوبی به فروش برسانند.
رفسنجان با جمعیتی بیش از 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.