به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد شامگاه گذشته در برنامه ماه عاشقی ویژه جشن گلریزان ستاد دیه استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه افزود: تاکنون خیرّان در جشن های گلریزان برگزار شده طی ماه مبارک رمضان سال جاری حدود یک میلیارد تومان به زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند و 35 نفر از زندانیان این استان نیز از بند رهایی یافته اند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اعلام کرد: تاکنون در ماه مبارک رمضان 10 جشن گلریزان با حضور خیّران در مرکز استان و 11 جشن در شهرستان های این استان برگزار شده است و تا پایان ماه رمضان نیز این برنامه ها ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: 261 زندانی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان وجود دارد و امیدواریم با کمک خیرّان، کمک های قبلی را تکمیل کرده و بتوانیم جمع زیادی از مددجویان را آزاد کنیم.
رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: 627 نفر بدون پرداخت وجه، 2 هزار و 26 نفر با پرداخت 407 میلیارد ریال و یک هزار و 255 نفر با پرداخت بلاعوض آزاد شده اند.
وی تصریح کرد: 530 نفر با پرداخت تسهیلات بانکی، 67 نفر از طریق تسهیلات ستاد دیه و 174 نفر از طریق صندوق تامین خسارت های بدنی با پرداخت 109 میلیارد ریال آزاد شده اند.
موحد با بیان اینکه 912 نفر زندانی جرائم غیرعمد نیز با اخذ رضایت شاکیان آزاد شده اند اظهار کرد: 101 جشن گلریزان در استان کرمان از ابتدای تاسیس ستاد دیه برگزار شده و خیران در این جشن ها چهار میلیارد تومان کمک کرده اند.
وی افزود: ستاد دیه استان کرمان در سال 1380 تشکیل شد و در این مدت 2 هزار و 653 نفر مددجو از زندان های استان با اقدامات و پیگیری های ستاد دیه آزاد شده اند.
موحد خاطرنشان کرد: هیئت امناء ستاد دیه استان کرمان 16 سال به صورت خیرخواهانه قدم های مثبت موثری برداشته و خیّران بزرگوار در این مدت با ما همکاری داشته اند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.