به گزارش ایرنا، حمیدرضا حیدری سه شنبه شب در آیین جشن گلریزان در مسجد جامع بندرگناوه افزود: مجموع بدهی این زندانیان حدود 175 میلیاردریال است که با توکل به پروردگار و عزم و اراده خیران زمینه آزادسازی آنان فراهم خواهد شد.
وی یادآورشد: ستاد دیه استان بوشهر در سال گذشته با کمک خیران 123 زندانی با بدهی 185 میلیاردریال را آزاد کرد که بیش از 50 درصد از مجموع این بدهی به میزان حدود 90 میلیارد ریال را شاکیان گذشت کردند و این مهم به یک فرهنگ در بین آنان تبدیل شده است..
مدیرکل زندانهای استان بوشهر اظهارکرد: بیش از 10 میلیارد ریال نیز بصورت کمک های بلاعوض مردمی در سطح استان، کمک ستاد دیه مرکز و و قریب به 85 میلیارد ریال تسهیلات بانکی بدون بهره به این زندانیان اختصاص یافت تا از بند زندان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.
وی تعداد زندانیان جرایم غیرعمد امسال شهرستان گناوه را در زندانهای استان بوشهر را 6 تن با بدهی حدود پنج میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال گذشته 7 زندانی جرایم غیر عمد از این شهرستان با حمایت ستاد دیه با مجموع بدهی 6 میلیارد و 700 میلیون ریال از بند زندان آزاد شدند.
مدیرکل زندانهای استان بوشهر اظهارکرد: یکی از اهداف برگزاری جشن گلریزان توسط ستاد دیه ترویج فرهنگ ایثار ، نیکوکاری و کمک به همنوعان نیازمند است که توانسته تاثیرات خوبی در جامعه برجای گذارد.
وی گفت: ستاد دیه که تشکلی مردم نهاد و براساس محبت به همنوعان و گره گشایی مشکلات مردم انجام وظیفه می کند امسال در 24 نقطه استان بوشهر جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان پیش بینی کرده است.
نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی هم گفت: انفاق و کمک کردن به همنوعان بویژه در ماه مبارک رمضان اجر اخروی و دنیوی والایی دارد.
حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: خیران شهرستان گناوه همواره در کمک به نیازمندان ازجمله آزادسازی زندانیان جرایم غیر پیشقدم بوده و در جشن گلریزان امسال نیز مساعدت های لازم را خواهند کرد.
فرماندار گناوه گفت: این شهرستان درسال های اخیر حضور و نقش پررنگی در کمک به زندانیان دربند در زندان های استان داشته و امسال نیز دین خود را در این زمینه ادا خواهد کرد.
سیدعلی پاک نژاد افزود: بی شک آزادی و نجات یک نفر ثمرات ارزشمند معنوی و اجتماعی در پی خواهد داشت و تلاش خواهیم کرد زمینه آزادسازی زندانیان دربند این شهرستان با حمایت همیشگی خیران فراهم تا به آغوش خانواده های بازگردند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.