به گزارش ایرنا، سرهنگ ناصر فرشید روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز مبارزه با مواد مخدر افزود: از مجموع مواد مخدر کشف شده در استان کرمان، بیش از 18 تن از سوی نیروی انتظامی و حدود 6 تن نیز از سوی اداره کل اطلاعات کشف شده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته نیز در مجموع بیش از 108 تن انواع مواد مخدر کشف شد که 93 تن کشفیات نیروی انتظامی و بیش از 15 تن از سوی اداره کل اطلاعات بوده است.
سرهنگ فرشید تصریح کرد: در سال جاری 14 عملیات کلی در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی طراحی و اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون هفت درگیری مسلحانه انجام شده و 23 باند قاچاق مبارزه با مواد مخدرنیز منهدم شده است.
سرهنگ فرشید با اشاره به دستگیری 2 هزار و 261 نفر در راستای اجرای یک طرح مقابله ای در نوروز امسال نیز عنوان کرد: در این راستا 776 نفر خرده فروش و یک هزار و 485 نفر از معتادان متجاهر دستگیر شده اند.
وی گفت: در سطح کشور در چهار سال گذشته نسبت به چهار سال قبل از آن با افزایش 35 درصدی عملیات های مقابله ای علیه قاچاقچیان، افزایش 14 درصدی انهدام باندهای مواد مخدر، افزایش 26 درصدی سلاح های مکشوفه از قاچاقچیان و افزایش 38 درصدی متهمان جرایم مواد مخدر روبرو بوده ایم.
وی ادامه داد: اقدامات خوبی نیز در ایجاد موانع فیزیکی در مرزهای کشور انجام شده است و نشان می دهد همه دستگاه های مقابله ای با هدفمند شدن و هوشمند شدن، در این مسیر به پیش می روند.
26 ژوئن برابر با پنجم تیرماه به مناسبت سالروز مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است و برای آنکه بتوانیم به یکی از دغدغه های مردم و کشور پاسخ مناسب دهیم، ستاد مبارزه با مواد مخدر بازه یک ماهه از 20 خردادماه تا 20 تیرماه را به عنوان ایام گرامیداشت سالروز مبارزه با مواد مخدر پیش بینی کرده تا در این فرصت و بازه زمانی مناسب در این راستا به خوبی گام برداریم.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.