سرهنگ مصطفی ابرهام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اراضی ملی رفع تصرف شده در شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، قلعه گنج و بخش ساردوئیه واقع هستند که طی احکام صادره مراجع قضایی این شهرستان ها به بیت المال بازگشت داده شد.
وی تصریح کرد: ارزش زمین های رفع تصرف شده جنوب کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون 13 میلیارد و 990 میلیون ریال است.
وی بیان کرد: یکی از وظایف مهم یگان حفاظت، مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی و رفع تصرف از اراضی ملی است که با همت اکیپ های آموزش دیده یگان حفاظت مستقر در هفت شهرستان جنوب کرمان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه هفت یگان حفاظت در منطقه جنوب کرمان فعالیت می کند اظهار کرد: این اکیپ ها به صورت مستمر منطقه تحت پوشش خود را پایش و رصد می کنند تا در صورت بروز هرگونه تخلف یا گزارش، بلافاصله اقدام کنند.
سرهنگ ابرهام از مردم خواست، به منظور حفاظت از اراضی دولتی و حفظ حقوق بیت المال در صورت مشاهده هرگونه اقدامی مبنی بر تصرف اراضی دولتی سریعا مراتب را به واحدهای یگان مستقر در شهرستان های جنوب استان کرمان گزارش دهند.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار و 85 درصد این اراضی دولتی است.
وسعت جنگل های جنوب کرمان نیز 480 هزار هکتار و وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و 918 هکتار است که رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.